معاون سیاسی و امنیتی استاندار تأکید کرد:

ضرورت فضیلت‌آموزی در مدارس

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۵:۳۱:۴۰
کد خبر: ۷۰۵۴۰۳
ضرورت فضیلت‌آموزی در مدارس
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیاست باید توسط علم اداره شود نه علم توسط سیاست، گفت: باید از اداره‌کنندگان جامعه بخواهیم که به روش‌های علمی و عقلانیت در اداره جامعه توجه بیشتری کنند و این انتظار از دانشگاهیان و معلمان جامعه است که سیاست‌مداران را راهنمایی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر در آیین تجلیل از نمایندگان، معلمان و منتخبان فرهنگیان آذربایجان شرقی، افزود: دولت تدبیر و امید مفتخر است که روش‌های اداره جامعه را مبتنی بر عقلانیت و علم قرار داده، فرهنگیان و دانشگاهیان و اهل علم باید نظرات کارشناسی خود را بدون خودسانسوری بیان کنند که البته لازمه این امر آزادی بیان است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه دچار لکنت زبان نباشد و افرادی که منشأ خیر و صاحب‌نظر هستند بتوانند اظهارنظر کنند باید آزادی بیان و توزیع عادلانه اطلاعات به رسمیت شناخته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر توجه به موضوع مهم فضیلت‌آموزی و تربیت باورهای اعتقادی در کنار آموزش مباحث علمی در مدارس تأکید کرد و گفت: امروز خانواده‌ها با این مسأله روبرو هستند که توجه صرف به کتاب‌های درسی، کودکان را از مباحث فرهنگی و اعتقادی و تعادل روحی محروم کرده و مشکلات زیادی متوجه جوانان و کودکان ما شده است.

شهرتی‌فر بابیان اینکه در کنار علم باید به موضوع فضیلت‌آموزی و تربیت باورهای اعتقادی توجه داشت، گفت: گسترش علم نباید مانع گسترش اخلاق در جامعه شود؛ هرچند که آموزش اخلاق نیز خود علم است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه علم هم مانند هر سرمایه دیگری محتاج مراقبت است، نظام تعلیم و تربیت در کشور نیروهای فرهیخته‌ای را تربیت می‌کند اما باید به فکر نگه‌داشتن آن نیروهای فرهیخته نیز بود و زمینه حرکت و فعالیت و جذب آن‌ها را فراهم کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه امروز مهم‌ترین نیاز دانش آموزان روش فکر کردن، استدلال کردن و نتیجه‌گیری خوب است، اضافه کرد: در برخورد با نوجوانان می‌شود این را فهمید که نمی‌توانند به‌خوبی استدلال و نتیجه‌گیری بکنند، این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین معلمان را مشعل‌داران حوزه علم و معرفت توصیف و از زحمات و تلاش‌های آنان قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز