استاندار آذربایجان‌ شرقی:

هنر کانون سازنده جامعه/ هنر کاریکاتور، بهترین وسیله برای نقد صاحبان قدرت و ثروت است

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۹:۴۲:۳۷
کد خبر: ۷۰۶۵۶۵
هنر کانون سازنده جامعه/ هنر کاریکاتور، بهترین وسیله برای نقد صاحبان قدرت و ثروت است
استاندار آذربایجان‌ شرقی هنر کاریکاتور را بهترین وسیله برای نقد صاحبان قدرت و ثروت عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری کامل از ابزار هنر به‌ویژه کاریکاتور، در راستای تربیت و تعالی رفتارهای انسانی وظیفه‌ای است که بر دوش اهالی این هنر گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر مجید خدابخش در آئین اختتامیه جشنواره بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال در تبریز، افزود: هنر کاریکاتور جایگاهی حائز اهمیت و خطیر دارد، چرا که پیامی که یک کاریکاتور می‌تواند با یک تصویر انتقال دهد شاید با ده‌ها صفحه مطلب و قلم فرسایی نتوان انتقال داد.

وی گفت: هنر کانونی است سازنده که یکی از مهم‌ترین اهداف آن معماری ساختمان فکری و روحی انسان است و بی‌شک از اساسی‌ترین و موثرترین ابزارهایی است که در تداوم، گسترش و بقاءی فرهنگ یک جامعه نقش دارد و در طول تاریخ پیام‌هایی که با ابزار هنر بیان شده‌اند ماندگارتر بوده‌‌اند.

وی افزود: هنرمندان انسان‌هایی تاثیرگذارند که با تاثیرگذاری بر عواطف و احساسات انسان‌ها روح و ذهن افراد جامعه را هدایت می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در دنیای کنونی که فضای مجازی غالب است باید از ظرفیت تمام رشته‌های هنری و بالاخص هنرهایی که امکان برقراری ارتباط بیشتری با مخاطب را دارند بهره بگیریم و هنر کاریکاتور با توجه به ظرایف و ظرفیت‌های خود می تواند در این راستا موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهر تبریز در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه‌ فرهنگ و هنر شهر اولین‌هاست و امیدواریم در حوزه‌ رسانه های دیجیتال نیز میزبان خوبی برای برنامه‌های ملی و بین‌المللی باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز