معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

سند توسعه تجاری استان توسط بخش خصوصی تدوین شود

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۱:۳۰:۰۸
کد خبر: ۷۰۷۴۹۸
سند توسعه تجاری استان توسط بخش خصوصی تدوین شود
نشست هم اندیشی توسعه تجارت خارجی با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران استانی و تعدادی از صادرکنندگان در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه صادرکنندگان در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: صادرکنندگان نیروهای ارزش آفرین کشور هستند.

وی ایجاد هلدینگ‌های صادراتی را از جمله راهکارهای موفقیت توسعه تجارت خارجی استان عنوان نمود و افزود: موافق تشکیل هلدینگ‌ها با محوریت بخش خصوصی هستیم و برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی همچنین تدوین برنامه توسعه صادرات استان با عنوان سند توسعه تجاری از سوی بخش خصوصی و فعالان حوزه تجارت را خواستار شد و اظهار داشت: انتظار داریم صادرکنندگان با تدوین این سند هر یک درصد میزان افزایش صادرات خود و شرایط تحقق آن را اعلام و هرچه سریعتر جهت بررسی و رفع موانع، به مدیران استانی ارائه نمایند.

جهانگیری تاکید کرد: ایجاد زیر ساخت حوزه تجارت خارجی استان با شتاب و همت بیشتری در حال پیگیری است.

حسین نجاتی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تجارت خارجی گفت: در سال گذشته به همت مسولین استانی و تلاش بی وقفه تجار استان شاهد ثبت رقم 2.4 میلیارد دلاری صادرات انواع کالاهای غیر نفتی از گمرکات کشور بودیم.

وی افزود: امسال نیز با توجه برنامه ها و حمایتهای دولت و مدیریت مسولان استانی افزایش این رقم دور از دسترس نیست.

وی تدوین برنامه و ارائه پیشنهاد از سوی بخش خصوصی برای توسعه صادرات استان را مهمترین هدف این جلسه دانست و ادامه داد: یافتن بهترین راه حل و رسیدن به اهداف صادراتی و توسعه تجارت خارجی مهمترین دستاورد این چنین جلسات است.

یکی از اهداف این نشست بررسی میزان افزایش سهم صادرات کالاهای غیر نفتی استان و چگونگی تحقق آن با محوریت رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی تجار و بازرگانان استان عنوان شد و هر یک از صادرکنندگان ابتدا مشکلات و سپس پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه