معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

شهرداری تبریز مدیر بحران این شهر است/ ضرورت اقدام پیشگیرانه در مقابل آب‌گرفتگی در تبریز

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۸:۳۷:۱۰
کد خبر: ۷۰۹۸۰۵
شهرداری تبریز مدیر بحران این شهر است/ ضرورت اقدام پیشگیرانه در مقابل آب‌گرفتگی در تبریز
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با بارش باران در شهر تبریز شاهد آبگرفتگی ها و وقوع سیل در برخی مناطق شهری هستیم، گفت: شهردار تبریز به عنوان مدیر بحران شهر باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به وضعیت شهر تبریز در زمان بارندگی، افزود: شهرداری هیچ برنامه ای برای جلوگیری و مواجهه با سیل ندارد.

وی ادامه داد: در کلانشهرها، شهرداری مدیر بحران است و باید علاوه بر اقدام پیشگیرانه در مواجهه با بحران ها، پاسخگو نیز باشد.

پورمهدی اظهار داشت: بارش اندکی باران موجب ایجاد ترافیک و بسته شدن شهر تبریز می شود که ضروری است اقدام اصلاحی و پیشگیرانه انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ضروری است نقشه و طرح جامعی طراحی و براساس آن اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تبریز برروی خط گسل زلزله قرار دارد، گفت: باید ساخت و سازهای ساختمان ها و تاسیسات مهم با توجه به نقشه حریم گسل ها در تبریز جانمایی و احداث شود.

پورمهدی ادامه داد: اگر به موضوع پیشگیری توجه کنیم در مواجهه با بلایا و بحران ها خسارت ها کاهش می یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بعد از امنیت، سلامت مردم اولویت اصلی است، اضافه کرد: کشتارگاه غیرمجاز در استان وجود ندارد و به صورت جدی این امر رصد و پیگیری می شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ضروری است تمامی کشتارگاه های استان به دوربین مدار بسته تجهیز و کنترل شوند.

پورمهدی با اشاره به کشتار غیرمجاز دام در کنار جاده در استان همجوار اضافه کرد: این موضوع باید به صورت جدی توسط مسئولان استان پیگیری شود و در صورت نیاز برای جلوگیری از آن، موضوع در وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور مطرح شود.

پورمهدی خاطرنشان کرد: با عرضه گوشت مخالف نیستیم بلکه تاکید ما بر عرضه گوشت سالم است تا از بروز بیماری های مشترک بین حیوان و انسان جلوگیری شود.

 

نظر شما