استاندار آذربایجان شرقی:

قدردانی از خدمات صادقانه سردار نصرتی/ مبارزه با اعتیاد وظیفه شرعی و قانونی همه مسئولان است

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۳:۰۴:۴۵
کد خبر: ۷۱۰۳۶۳
قدردانی از خدمات صادقانه سردار نصرتی/ مبارزه با اعتیاد وظیفه شرعی و قانونی همه مسئولان است
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های سردار نصرتی در مدت تصدی مسئولیت دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، بر همکاری بیش از پیش همه دستگاه‌های اجرایی با دبیر جدید این شورا تأکید کرد و گفت: مبارزه با اعتیاد به‌‌عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی، وظیفه شرعی و قانونی همه مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  مجید خدابخش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، اظهار داشت: آقای نصرتی هم در مسئولیت قبلی خود در نیروی انتظامی و هم در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، جزو مدیران مخلص و فعال بودند و خدمات ایشان شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر از جمله مسائل مزمن در جوامع بشری است، افزود: این مسأله در کشور ما علاوه بر جنبه اقتصادی آن، از جنبه سیاسی نیز دارای اهمیت است، چرا که دشمنان از ابزار مواد مخدر برای از بین بردن اراده جوانان ما استفاده می‌کنند و تعداد شهدایی که نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با این پدیده شوم تقدیم کرده است بیانگر این حقیقت است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه موضوع اعتیاد به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار از سوی رهبر انقلاب مطرح شده است، گفت: بخش‌های مختلف نظام در 40 سال گذشته در جهت مبارزه با مواد مخدر دست به دست هم داده‌اند، با این حال به دلیل قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر این موضوع هنوز هم یکی از چالش‌های اصلی کشور ماست.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان آذربایجان شرقی، از راه‌اندازی مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر موسوم به مرکز ماده 16 به‌عنوان یکی از کارهای ماندگار یاد کرد و گفت: این کار بدون تخصیص اعتبار دولتی و با استفاده از امکانات موجود استان انجام شد که لازم است از تلاش‌های دکتر جبارزاده نیز در راه‌اندازی این مرکز قدردانی کنیم.

خدابخش افزود: البته این هنر مدیریتی سردار نصرتی بود که با مسئولیت‌پذیری، عشق و علاقه و استفاده از تجربیات خود در نیروی انتظامی توانست در این کار موفق باشد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به عملکرد موفق سردار نصرتی تمایل قلبی داشتیم که ایشان در مسئولیت خود همچنان حضور داشته باشند، اما جمع‌بندی خودشان غیر از این بود؛ البته در بحث مشاورت همچنان از نظرات ایشان استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه بهروز مهدوی را به‌عنوان سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی کرد و گفت: آقای مهدوی قبلاً نیز در یک دوره مسئولیت این دبیرخانه را بر عهده داشتند و با وجود اینکه مسئولیت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز به عهده ایشان است، با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر خواستیم که این مسئولیت را هم قبول کنند.

خدابخش با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان وظیفه دارند در جهت تحقق منویات رهبری مبنی بر مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند، افزود: دولت با تمام توان در حال انجام وظیفه در این حوزه است، اما باید رویکرد اقدامات، اجتماعی و مردم‌محور باشد و بتوانیم خانواده‌ها را نسبت به اهمیت موضوع حساس کنیم.

وی تأکید کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم تصریح کرده‌اند همه کسانی که ایران را قبول دارند فارغ از فکر و جناح و عقیده، باید در این موضوع ورود یابند، چرا که مواد مخدر آتشی است که اگر روشن شود تر و خشک را با هم می‌سوزاند و هیچ قشر و مجموعه‌ای نیست که از این پدیده شوم در امان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان در بحث مواد مخدر در رتبه 28 کشور قرار دارد، افزود: در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار داریم، با این حال به وضع موجود نیز قانع نیستیم و همه مسئولان باید در جهت کاهش مصرف مواد مخدر، با همت، اراده و اخلاص قدم بردارند.

دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه گفت: جمع آوری معتادان متجاهر، مقابله، شناسایی، تعقیب و گریز و انهدام باندهای مواد مخدر در سطح کلان و خرد با همکاری تشکیلات قضایی، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات و مرزبانی، جلوگیری از تولید و کشت مواد مخدر سنتی و صنعتی، تدوین و تنظیم هسته کنترل و پیشگیری از اعتیاد در قالب سند تدبیر توسعه استان، درمان و حمایت‎های اجتماعی، بهره‎گیری از ظرفیت خیرین و بنگاه‎های کارآفرینی در حمایت از معتادان بهبود یافته از جمله اقدامات دبیرخانه این شورا در 4 سال گذشته است.

محمدعلی نصرتی با اشاره به جایگاه استان از نظر انجام اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با اعتیاد، گفت: هنگام تحویل این سمت، در جایگاه 27 کشوری قرار داشتیم، اما در طول دو سال گذشته، جایگاه اول را در ارزیابی عملکرد استان‌ها، کسب کرده‎ایم.

وی با اشاره به اقدامات آموزشی دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان متذکر شد: با توجه به اقدامات این دبیرخانه، شاهد افزایش 154 درصدی اقدامات فرهنگی و آموزشی در محیط خانواده، افزایش 300 درصدی در محیط‎های آموزشی و افزایش 630 درصدی در محیط‎های کاری بودیم.

بهروز مهدوی، سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم با بیان این که پیش نیاز افزایش سرمایه‎گذاری و نرخ رشد اقتصادی بالا، نیازمند امنیت، ثبات و آرامش است، گفت: برای تحقق این امر باید نیروی انسانی سالمی داشته باشیم، چرا که انسان سالم، محور توسعه است و برای رسیدن به عدالت باید از گرفتاری مردم به مشکلاتی مانند اعتیاد جلوگیری کرد.

 

 

 

نظر شما