مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان تدوین می‌شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۳:۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۱۰۳۷۳
سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان تدوین می‌شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان خبر داد و گفت: در تهیه این سند از اسناد فرادستی با تأکید بر رصد شاخص‌های موثر بر وضعیت زنان و خانواده و توجه به نقش سازنده زنان و بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی آنها در فرایند توسعه پایدار و متوازن استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رقیه صادق‌زاده در جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان، گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد شده، مقرر شده است در راستای پرداختن به مسأله تحکیم خانواده از طریق ظرفیت‌سازی، ارتقای تاب‌آوری فردی و اجتماعی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی خانواده این سند تهیه شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی مشارکتی و استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های موجود در لایه‌های مختلف از جمله رویکردهای تدوین این سند خواهد بود.

صادق‌زاده گفت: در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از اسناد فرادستی از جمله سند چشم‌انداز توسعه، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند آمایش سرزمین و ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه کشور به منظور تلاش برای احقاق حقوق همه مردم، تحقق عدالت جنسیتی و توسعه ظرفیت‌های ملی استفاده خواهد شد.

وی گفت: شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان‌ها بر مبنای اطلاعات پایه مستند، ارزیابی وضع موجود براساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری با لحاظ تفکیک جنسیتی تا حد ممکن و فهرست‌بندی مشکلات و فرصت‌های مهم از اهداف تدوین این سند است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در تدوین سند مذکور از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی به ویژه اساتید جامعه‌شناسی، سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده خواهد شد، افزود: اداره کل امور بانوان و خانواده، بر تمام فرایند برنامه‌ریزی و تدوین سند نظارت دقیق خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز