رئیس سازمان جهاد کشاورزی‌استان خبر داد:

خسارت۱۴۶۸ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۱۰:۱۹:۵۵
کد خبر: ۷۱۱۸۳۰
خسارت۱۴۶۸ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی‌ آذربایجان‌شرقی گفت: در سال زراعی ‌جاری یک‌هزار و 468 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در رابطه با میزان خسارات ناشی از سرمازدگی در بخش کشاورزی با بیان اینکه در بخش کشاورزی تنها موضوع سرمازدگی مطرح نیست، اظهار کرد: مخاطرات دیگری چون سیل و تگرگ وجود دارد که در این‌ بین میزان خسارت ناشی از سرمازدگی بیشتر از همه مخاطرات است.
وی در خصوص حداقل دمای هوا در دو ماهه اول سال‌جاری بیان کرد: حداقل میزان دمای هوای رخ‌ داده از اول فروردین تا 29 اردیبهشت، به ترتیب شهرستان‌های ورزقان با منفی 6.9 درجه، سراب با منفی 6.8 درجه، چاروایماق منفی 4.6 درجه، اهر با منفی 4.4 درجه، هریس منفی 4، بستان‌آباد منفی 3.8 و میانه با 2 درجه زیر صفر، سردترین شهرستان‌های استان بودند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در خصوص تعداد روزهای یخبندان شهرستان‌های استان تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا 29 اردیبهشت به ترتیب در سراب 14 روز، ورزقان 9 روز، بستان‌آباد هفت روز، چاراویماق پنج روز، هریس چهار روز و اهر سه روز دچار یخبندان شده‌اند.
وی در رابطه با خسارات وارده ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی استان در سال زراعی 97-1396 یادآور شد: تا تاریخ پنجم اردیبهشت سال‌جاری، مجموعاً یک‌هزار و 468 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است که از این میزان به ترتیب 67 میلیارد تومان مربوط به بخش زراعی و یک‌هزار و 374 میلیارد تومان در بخش باغی و 39 میلیارد تومان مربوط به بخش دامی و 5 میلیارد تومان در بخش ابنیه، قنوات، کانال و تأسیسات بوده است.
فتحی خاطرنشان کرد: از میزان کل خسارات در بخش کشاورزی، در مجموع یک‌هزار و 367 میلیارد تومان خسارت ناشی از سرمازدگی بوده است.
وی اضافه کرد: بیشترین خسارات به ترتیب مربوط به ملکان، مراغه و اهر با 193 میلیارد تومان، 183 میلیارد تومان و 183 میلیارد تومان است.

 

نظر شما