استاندار آذربایجان شرقی:

ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی آبان امسال در تبریز برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۱۳:۲۱:۰۲
کد خبر: ۷۲۲۹۳۱
ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی آبان امسال در تبریز برگزار می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در نیمه اول آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: طی سال های متمادی از نظر کمی و کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته است و برای ششمین سال متوالی انتظار داریم این نمایشگاه با محوریت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و با تاکید بر افزایش کیفی فرایند های حاکم بر آن برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، اظهار کرد: نمایشگاه ربع رشیدی باید با نگاه خروجی محور و با تاکید بر تجاری سازی و اشتغال زایی برگزار شود.

وی با تاکید، بر ضرورت توجه به توسعه فعالیت های دانش بنیان در استان خاطرنشان کرد: عرصه دانش بنیان بهترین فرصت برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است از این رو این بخش باید با قدرت در استان پیگیری شود.

استاندار آذربایجان شرقی، نقش دانشگاه ها در تحقق برنامه های اقتصاد دانش بنیان را برجسته خواند و گفت: تبریز با داشتن دانشگاه های مادر با قدمت بیش از 70 سال، صنایع بزرگ و صنعتگران بین المللی امروز باید بتواند با قدرت در این بخش حاضر شود و سرمدار تحول در عرصه های دانش بنیان باشد.

خدابخش، جایگاه استان آذربایجان شرقی در خصوص تعداد شرکت های دانش بنیان و گردش مالی این شرکت ها را شایسته این استان ندانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه ها تا به امروز نتوانسته اند انتظارات جامعه را در این رابطه پاسخ دهند و به منظور پیگیری این موضوع هر هفته بازدید از آخرین وضعیت فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه ها خواهیم داشت و طی جلسات هفتگی این مهم مورد بازبینی و بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

وی ایجاد ارزش افزوده را نیاز امروز اقتصاد، صنعت و تولید دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور ما امروز نه سنتی است و نه مدرن و این باعث مشکلات عدیده ای در عرصه صنعت و تولید شده است، همچنین این رویه ها در ادارات ما نیز مشهود است و ناگزیر هستیم برای عبور از این شرایط فرایند های حاکم را اصلاح و به سمت دانش روز دنیا حرکت کنیم.

خدابخش، حمایت از جوانان خوش فکر کارآفرین را ضروری دانست و گفت: امروز جوانان ما توانسته اند در همین استان با برند های مطرح دنیا ارتباط برقرار کرده و بخشی از تولید را بر عهده بگیرند و این مهم نیازمند حمایت همه جانبه مدیران دولتی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز با جنگ اقتصادی از سوی امریکا مواجه هستیم خاطرنشان کرد: گذر از این موقعیت نیازمند تغییر در نگاه ها و عملکرد های ما است از این رو همه باید تلاش کنیم تا از این فرصت به نفع کشورمان استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز