استاندار آذربایجان شرقی:

ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال/ بانک‌ها از طرح‌های اشتغال‌زایی حمایت کنند

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۱۳:۲۷:۵۸
کد خبر: ۷۲۴۲۷۰
ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال/ بانک‌ها از طرح‌های اشتغال‌زایی حمایت کنند
استاندار آذربایجان شرقی خواستار سرعت بخشی به ارائه تسهیلات اشتغال شد و گفت: تنها 20 روز فرصت داریم تا در مهلت قانونی نسبت به جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال در بخش فراگیر و روستایی اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه کارگروه اشتغال استان، اظهار کرد: خوشبختانه با فعال تر شدن دبیرخانه کارگروه اشتغال توانستیم در ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در سطح کشور رتبه اول را به دست بیاوریم و این روند باید با قدرت ادامه داشته باشد.

وی، با اشاره به سهم 340میلیارد تومانی استان از تسهیلات اشتغال روستایی و 870میلیارد تومانی از تسهیلات اشتغال فراگیر، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما تا به امروز نتوانسته ایم آن گونه که باید و شاید  این تسهیلات را جذب کنیم و با وجود رتبه مناسب، برای مثال در بخش روستایی تنها40میلیارد تومان جذب صورت گرفته و این نشان دهنده ضرورت معرفی طرح های بیشتر و با قابلیت دفاع بالاتری است.

استاندار آذربایجان شرقی، خواستار حمایت بانک ها از طرح های اشتغال زایی شد و افزود: انتظار داریم در تهیه وثیقه های مورد نیاز کارآفرینان، بانک ها بر اساس قانون تمام وثیقه های تعریف شده را قبول کنند و حتی محل اجرای طرح و دستگاه های مورد استفاده نیز مورد قبول واقع شود.

خدابخش، اصلاح رویه های حاکم در فرایند ارائه تسهیلات اشتغال را مورد تأکید قرار داد و گفت: ارایه هرگونه تسهیلاتی با هدف اشتغال صورت می گیرد و همه باید با تمام توان در خدمت اشتغال زایی باشیم.

وی بهره گیری از توان مشاوران توانمند بانکی را نیاز امروز بانک ها در امر ارائه تسهیلات شد و افزود: به منظور تسهیل فرایند ها باید بانک ها با بهره گیری از توان مشاوران خبره زمان ارائه خدمات را به کمترین زمان ممکن کاهش دهند.

در این جلسه که معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شبستر در مجلس نیز در آن حضور داشت، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی بررسی شد.

 

نظر شما