معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی فرصتی برای نوسازی صنایع استان است

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۰:۵۸:۱۹
کد خبر: ۷۲۷۸۸۲
استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی فرصتی برای نوسازی صنایع استان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی استفاده از تسهیلات تعریف‌شده در قالب صندوق توسعه ملی را فرصت مغتنمی برای نوسازی صنایع استان دانست و گفت: صنایع می‌توانند از ظرفیت‌های این صندوق در راستای توسعه صنعتی استان بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست تخصصی توسعه صنعت قطعه‌سازی استان اظهار کرد: قطعه‌سازی استان امروز از توان فنی کافی برای ورود به بازارهای بزرگ‌تر برخوردار است اما این توانمندی باید در کنار فنّاوری روز دنیا به بهره‌وری بیشتر این صنعت کمک کند ازاین‌رو به‌روزرسانی ماشین‌آلات این صنعت ضروری است.

او، خاطرنشان کرد: دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی بر اساس ضوابط و شرایط خاصی ممکن است و صنایع ما برای بهره‌مندی از خدمات این صندوق ضمن آشنایی کامل با نحوه فرایندها به‌صورت فردی و یا گروهی نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، افزود: شرایط اعطای این تسهیلات به‌گونه‌ای طراحی‌شده که علاوه بر امکان بهره‌مندی همه افراد، برگشت سرمایه به صندوق را نیز تضمین می‌کند.

او تدوین برنامه بلندمدت عملیاتی برای صنایع مختلف را ضروری دانست و گفت: ما همیشه به‌صورت عمومی از فرسوده بودن ماشین‌آلات صنایع مختلف و بخصوص صنعت قطعه‌سازی گله‌مند هستیم ولی به‌صورت کارشناسی شده مشخص نیست که درصد ارتباط فرسوده بودن ماشین‌آلات و بهره‌وری این صنعت به چه میزان است و یا اینکه چه میزان سرمایه‌گذاری می‌تواند صنعت قطعه‌سازی را در کشور و منطقه به صنعتی رقابت‌پذیر تبدیل کند و پاسخ به این سؤالات درگرو داشتن برنامه و مسیری مشخص در بخش‌های مختلف صنعت است.

او با تأکید بر ضرورت حرکت در مسیر قطع وابستگی در عرصه‌های مختلف اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: امروز ما برای قطع وابستگی در بخش قطعه‌سازی ناگزیر به حرکت در مسیر تکمیل زنجیره تأمین هستیم.

 

 

نظر شما