استاندار آذربایجان شرقی:

دریافت‌کننده ارز دولتی گزارش هزینه کرد ارائه کنند

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۳:۳۰:۲۰
کد خبر: ۷۲۸۸۵۳
دریافت‌کننده ارز دولتی گزارش هزینه کرد ارائه کنند
استاندار آذربایجان شرقی خواستار معرفی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استانی دریافت‌کننده ارز دولتی به کمیته تنظیم بازار شد و گفت: این شرکت‌ها باید گزارش هزینه کرد ارز دولتی و میزان واردات محصولات و میزان توزیع به بازار را طی هفته آینده ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه تنظیم بازار با تأکید بر ضرورت مقابله جدی با گران‌فروشی، احتکار و متخلفین مالی اظهار کرد: باید با مسائلی همچون احتکار و گران‌فروشی به‌صورت ریشه‌ای و جدی برخورد شود.

او، ادامه داد: کسانی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند باید پاسخگو باشند و اگر مواد اولیه‌ای وارد بازار شده است باید مشخص باشد که این مواد چگونه و به چه میزان واردشده است و افراد از ارز دولتی به چه شکلی استفاده کرده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در بحث مواد اولیه تولیدکنندگان انتظار داریم در سطح ملی ورودی جدی صورت گیرد برای نمونه کارخانه‌های روغن نباتی باید پاسخگوی افزایش‌ها باشند و یا تولیدکنندگان کالاهای واسطه‌ای باید به‌دقت مورد رصد و بازرسی قرار گیرند.

او همچنین نظارت بر صادرات مواد پتروشیمی و تأکید بر اولویت مصرف داخل خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که بخش اعظمی از مواد اولیه بنگاه‌های اقتصادی توسط پتروشیمی‌ها تأمین می‌شود انتظار داریم نظارت بر ارائه محصولات پتروشیمی در سطح کلان به‌صورت دقیق مورد بازبینی قرار گیرد.

خدابخش، تأمین کالاهای اساسی را یادآور شد و گفت: امروز خوشبختانه در بحث تأمین کالای اساسی مشکلی در استان وجود ندارد اما باید با برنامه‌ریزی در راستای ذخیره‌سازی‌های به‌موقع و هوشیارانه عمل شود.

او واردات دام زنده را یکی از نیازهای بازار دانست و گفت: واردات دام زنده و لاشه دام هردو باید در دستور کار سازمان‌های مربوطه قرار گیرد و با رفع موانع باقیمت مناسب گوشت قرمز از طریق کشورهای همسایه وارد بازی شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز