استاندار آذربایجان شرقی:

حجاب باید مبتنی بر عفاف باشد/ حجاب، مانع فعالیت‌های اجتماعی زنان نیست

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۱:۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۲۹۲۳۱
حجاب باید مبتنی بر عفاف باشد/ حجاب، مانع فعالیت‌های اجتماعی زنان نیست
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه حجاب باید مبتنی بر عفاف باشد، اظهار داشت: عفاف یک اصل ضروری برای همه مردان و زنان است و برای رسیدن یک جامعه به امنیت روانی باید عفاف در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،مجید خدابخش در همایش حافظان حریم خانواده به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، گفت: حجاب در همه ادیان الهی به عنوان یک امر واجب مطرح بوده و در دین اسلام نیز آیات و روایات فراوانی در این خصوص وارد شده است.

وی با بیان اینکه عفت، تقوا و پاکدامنی فقط مختص زنان نیست و مردان نیز شامل دستورات الهی در این زمینه هستند، افزود: حجاب برای طهارت قلب مردان و زنان است و اگر رعایت نشود، طهارت قلب زیرسوال می‌رود.

خدابخش تصریح کرد: آرامش روانی یکی از نیازهای اصلی بشر بوده و راه و روش‌های متعددی برای آن مطرح می‌شود ولی آن چیزی که کارآمدترین راه است، رسیدن به طهارت قلب است.

وی یادآور شد: حجاب حتما باید مبتنی بر عفاف باشد و انسان باید از درون قلب آن را قبول کند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی، با تاکید به اینکه حجاب به هیچ عنوان مانع کار و فعالیت اجتماعی نیست، افزود: زنان محجبه زیادی داریم که در زمینه‌های مختلف مدیریتی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی نیز موفق بوده‌اند.

خدابخش با تاکید به اینکه هیچ تقابلی بین حجاب و عفاف با فعالیت اجتماعی و سیاسی نیست، تصریح کرد: اخیراً تبریز میزبان بازی‌های آسیایی والیبال نوجوانان بود و در این  مسابقات همه نگران از حضور تماشاگران زن بودند، اما خوشبختانه هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و بانوان ما با روشنفکری و حفظ حجاب و متانت در این مسابقات حاضر شدند.

وی تاکید کرد: یکی از عرصه‌هایی که می‌توان از دولت مطالبات زیادی داشت، همین عرصه مدیریتی است و امیدواریم با تشخیص اولویت و شناخت و عفاف در زنان و مردان، بتوان جامعه را به نحو احسن اداره کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: خانواده‌ها به عنوان رکن اصلی تربیت اولاد صالح، فکور و بصیر هستند و باید دقت زیادی در این خصوص داشته باشند.

در این همایش از تعدادی از بانوان نخبه و برگزیده استان در زمینه‌های مختلف قدردانی شد.

همچنین نمایشگاهی به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در محل پارک ائل‌گلی تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز