انتقادات تند نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به اظهارات وزیر آموزش و پرورش؛

صحبت به زبان مادری جرم نیست؛ افتخار است/ ما هم خط قرمز هایی داریم

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۰۹:۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۲۹۹۷۶
صحبت به زبان مادری جرم نیست؛ افتخار است/ ما هم خط قرمز هایی داریم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : عشق به آذربایجان و زبان ترکی افتخار مردم این خطه از ایران اسلامی است که برای سربلندی پرچم سه رنگش ۱۰هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند و صحبت به زبان مادری جرم نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در واکنش به دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش درباره ممنوعیت آموزش به دانش آموزان به زبان محلی گفت : ما آذربایجانی ها جزء لاینفک ایران اسلامی هستیم و به کشورمان علاقه مندیم و در راه ایران عزیز از جان و مال خود گذشته ایم.

ماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : عشق به آذربایجان و زبان ترکی افتخار مردم این خطه از ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : عشق به آذربایجان و زبان ترکی افتخار مردم این خطه از ایران اسلامی است.

امام جمعه تبریز افزود : در کنار علاقه به میهمن عزیزمان ایران به آذربایجان هم عشق می ورزیم و زبانمان را دوست داریم.

وی با بیان اینکه آذربایجان در راه حفاظت از مرز و بوم میهن اسلامی مان ایران، ۱۰هزار شهید تقدیم کرده است اظهار داشت : مگر میشود به خاک این میهن پاک بی اهمیت باشیم؟ همانطوریکه به ایران اسلامی علاقه داریم به آذربایجان هم عشق و علاقه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری برای آموزش زبان ترکی به فرزندانمان در خانواده ها گفت : معظم له در دیدار یکی از خانواده های شهدای مدافع حرم که ترک زبان هم بودند وقتی متوجه میشوند فرزند خانواده فارسی را بهتر از ترکی حرف میزند، فرمودند به فرزندتان ترکی یاد بدهید، فارسی را در مدرسه، کوچه و خیابان یاد می گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه فارغ از بحث های قومیتی آقای وزیر باید بدانند مردم دوست دارند برخی از دروس دانشگاهی هم به زبان ترکی آموزش داده شود، چرا که عشق و علاقه به آذربایجان و زبان غنی ترکی فراموش شدنی نیست.

امام جمعه تبریز خطاب به آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت : پایبندی به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی خط قرمز مردم آذربایجان است و اهالی غیرتمند این خطه به همان میزان علاقه ای که به ایران عزیز دارند به زبان ترکی و منطقه خود نیز علاقمند هستند.

وی با اشاره به نقش آفرینی ملت قهرمان آذربایجان در برهه های مختلف تاریخ از جمله نهضت مشروطه ، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت : سر سربلند ایران عزیز، آذربایجان دلاور، همیشه پیشگام و پیش قدم بوده است و تبلور این حضور با شکوه را در تقدیم ۲ شهید محراب به انقلاب و نقش آفرینی لشکر عاشورا در جنگ تحمیلی می توان به عینه مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه گویش های محلی سرمایه های گرانقدری هستند، گفت : دشمنان نظام در تلاشند با تفرقه افکنی بین قومیت های مختلف اهداف خود را دنبال کنند، در این شرایط همچنین اظهاراتی که خیر دنیوی و اخروی ندارد، تنها بهانه دست فرصت طلبان می دهد.

نظر شما