معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

تغییر کاربری و فروش فضاهای آموزشی با دقت و حساسیت انجام شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۱۰:۵۱:۴۴
کد خبر: ۷۳۰۵۳۷
تغییر کاربری و فروش فضاهای آموزشی با دقت و حساسیت انجام شود
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مدارس و فضاهای آموزشی مورد نظر قانون بودجه، باید با دقت و حساسیت ویژه ای تغییر کاربری و فروخته شوند، اظهار داشت: نباید در این زمینه به گونه ای اقدام شود که تنش های اجتماعی و فرهنگی به وجود آمده و مردم از نحوه اجرای آن ناراضی باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، افزود: برای اجرای این ماده قانونی ضمن تایید کلیات طرح، باید در تمامی شهرها، بخش ها و روستاها نظریات کلی جمع بندی شده و در کمیسیون ماده 5 به دقت و ظرافت تصمیم گیری شود.

وی بند هـ تبصره 9 قانون بودجه سال جاری کشور را فرصتی تاریخی و طلایی برای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی توصیف کرد که در طول سال های پس از انقلاب اسلامی چنین تصمیمی به مورد اجرا گذاشته می شود.

شهرتی فر ادامه داد: از این قانون باید برای حل مشکلات عدیده آموزش و پرورش استان بهره برد نه اینکه با تصمیم های نامناسب و بدون در نظر گرفتن تمامی جوانب امر، اجرای آن به مشکلات آموزش و پرورش اضافه کند.

وی گفت: باید توجه داشت که با هدف کسب درآمد برای آموزش و پرورش نباید چنان رفتار و تصمیم گیری شود که به جای حل مشکلات، زمینه برای ایجاد مشکلات دیگر فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جلوگیری از رشد بی سوادی از سنین پایین در مناطق کم برخوردار، گفت: باید در جذب کودکانی که از ادامه تحصیل باقی مانده‌اند، به صورت جدی ورود کنیم و سایر نهادها از جمله بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادهای مردمی نیز در شناسایی افراد بی سواد استان همت مضاعف داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به ۲۴ هزار نفر دانشجو، افزود: با استفاده از این فرصت، جوانان می‌توانند مطمئن شوند که در این دانشگاه  از آینده شغلی مطلوب برخوردار می‌شوند، از وزارت آموزش پرورش نیز خواستار افزایش پذیرش دانش آموزان زیادی در این دانشگاه خواهیم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز