معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

لزوم نظام‌مند شدن حوزه پژوهش/ طرح‌های پژوهشی با نگاه فنی تدوین شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۴:۳۷:۲۶
کد خبر: ۷۳۲۵۴۶
لزوم نظام‌مند شدن حوزه پژوهش/ طرح‌های پژوهشی با نگاه فنی تدوین شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های پژوهشی خود باید منافع استان را در نظر بگیرند، گفت: این طرح‌ها باید با نگاه فنی و جزئی‌نگر تدوین شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان، نظام‌مند کردن حوزه پژوهش را مهم‌ترین وظیفه این کارگروه عنوان کرد و افزود: این موضوع در گذشته مورد غفلت واقع شده و کارگروه پژوهش بیشتر بر روی توزیع اعتبارات پژوهشی متمرکز شده بود.

او اضافه کرد: هم‌اکنون طرح‌هایی از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود که نه‌تنها قبلاً مشابه آن انجام شده بلکه به مرحله تدوین دستورالعمل‌های اجرایی هم رسیده است و اگر حوزه پژوهش نظام‌مند شود دیگر شاهد دوباره‌کاری نخواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار داشت: طرح‌هایی که بیشترین مسأله را حل کنند و بیشترین ارزش افزوده را ایجاد کنند در اولویت هستند و تشخیص این اولویت با کارگروه پژوهش و فناوری استان است.

او افزود: رویکرد کارگروه پژوهش، تعیین محورهای مهم پژوهشی متناسب با نیازها و معضلات استان است و دستگاه‌های اجرایی نیز باید این محورها را در طرح‌های پژوهشی خود مورد توجه قرار دهند.

جهانگیری با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی باید با نگاه فنی تدوین شود، ادامه داد: طرح‌های کلان و کلی که سودی به حال استان ندارد مورد تائید نیست و دستگاه‌ها باید در طرح‌های پژوهشی خود نگاه جزئی‌نگر و مسأله‌محور داشته باشند.

در این جلسه درخصوص طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی در سال 1397 بحث و تبادل نظر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز