شهردار تبریز:

فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه نهادینه شود/ دوچرخه پاسخگوی نیازهای حمل و نقل شهری است

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۴:۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۳۳۴۰۶
فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه نهادینه شود/ دوچرخه پاسخگوی نیازهای حمل و نقل شهری است
شهردار تبریز گفت: باید فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در همایش بزرگ دوچرخه سواری عمومی با اشاره به اهمیت دوچرخه در جامعه امروزی اظهار کرد: دوچرخه در حوزه های مختلف شهری، می تواند پاسخگوی بسیاری از مشکلات و نیازهای امروزی از جمله بحث ترافیک باشد که باید به این موضوع نگاه ویژه و جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دوچرخه ضمن صرفه جویی در زمان، موجب کاهش هزینه های جاری زندگی می شود، ادامه داد: می توان به وسیله دوچرخه ضمن کاهش هزینه ها و همچنین مصرف سوخت، سلامتی و تندرستی بدن به واسطه تحرک جسمانی را به دست بیاوریم.

شهردار تبریز با بیان اینکه کلانشهر تبریز به دلیل واقع شدن در یک محیط کوهستانی، آب و هوای مطلوبی دارد، اظهار کرد: با این حال متأسفانه در برخی از روزهای زمستان، زنگ خطر آلودگی هوا به واسطه وارونگی هوا زده می شود که می توان با استفاده دوچرخه به مصاف این مشکل اساسی نیز رفت.

وی در ادامه به نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه تأکید کرد و گفت: در بخشی از کلانشهر تبریز پس از مطالعات در حوزه حمل و نقل، مسیرهایی به عنوان مسیر دوچرخه سواری ایجاد شده اما در این مسیرها دوچرخه سواری صورت نمی گیرد که باید با فرهنگ سازی مناسب، این مسیرها را بیش از پیش فعال کنیم.

شهین باهر همچنین در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش در کلانشهر تبریز اظهار کرد: می توان با برگزاری این گونه از همایش ها، فرهنگ سازی مناسبی در راستای استفاده دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه صورت گیرد تا در راه سلامت انسان و محیط زیست گام مهمی برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز