معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی :

برند سازی کفش تبریز در دستور کار برنامه استراتژیک این صنعت قرار دارد

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۹:۵۳:۵۵
کد خبر: ۷۳۳۶۴۴
برند سازی کفش تبریز در دستور کار برنامه استراتژیک این صنعت قرار دارد
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر بهره‌گیری از توان متخصصان و فعالان اقتصادی به منظور برند سازی کفش تبریز گفت: برند سازی کفش تبریز در دستور کار برنامه استراتژیک صنعت کفش و چرم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری، در جلسه بررسی راهکارهای توسعه صنعت کفش استان اظهار کرد: برنامه استراتژیک صنعت کفش و چرم تبریز با همکاری دانشگاه تبریز تدوین‌شده است و امیدواریم با عملیاتی شدن این برنامه شاهد تحول عظیم در این عرصه باشیم.

وی با اشاره به اهتمام جمعی به منظور توسعه این صنعت در استان گفت: بعد از سفر ریاست جمهوری به استان و بازدید از واحد ها تولیدی کفش و چرم در تبریز توسعه این صنعت با شتاب بیشتری در استان در حال پیگیری است.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، افزایش ارزش‌افزوده حاصل از تولید کفش تبریز را یکی از ضروریات این صنعت دانست وافزود: افزایش کیفیت در کنار توجه به برند سازی دو مقوله مهم برای تحقق این برنامه است.

جهانگیری، از انجام مراحل پایانی خرید زمین شهرک خصوصی کفش و چرم در تبریز خبر داد و گفت: باید زنجیره تولید این محصولات به‌صورت منسجم در این شهرک در نظر گرفته شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به همکاری‌های مشترک با صندوق بازنشستگی کشور در راستای توسعه صنعت چرم و کفش خاطرنشان کرد: جلسات مقدماتی برای اقدامات عملیاتی در این راستا تشکیل‌شده است و بعد از یک ماه نتایج این جلسات و نحوه همکاری‌های مشترک اعلام می‌شود.

رئیس صندوق بازنشستگی کشور نیز در این نشست از انتخاب تبریز به‌عنوان پایلوت کفش کشور خبر داد و گفت: بعد از رسیدن به بررسی‌های کارشناسی در نظر داریم بورس کفش کشور را در زمینی به مساحت ۵ هزار هکتار در اطراف بازار تبریز احداث کنیم که کارهای تملک این زمین تقریباً به پایان رسیده است.

جمشید تقی زاده با اشاره به ظرفیت‌های برجسته شهر تبریز در صنعت چرم و کفش گفت: این همکاری‌ها بدون شک به نفع تولیدکننده و مجموعه ما نیز خواهد بود.

 

نظر شما