استاندار آذربایجان شرقی:

سه محله حاشیه‌نشین تبریز سامان‌دهی می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۱:۳۵:۳۷
کد خبر: ۷۳۵۱۳۷
سه محله حاشیه‌نشین تبریز سامان‌دهی می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از محلات حاشیه‌نشین تبریز، در جریان روند اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری و نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی قرار گرفت و در نشستی با مسئولان امر، مسائل و مشکلات این حوزه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در این بازدید برنامه ملی بازآفرینی شهری را جزو اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در شهر تبریز مقدمات اجرای این برنامه آغاز فراهم شده و مطالعات خوبی هم انجام یافته است.

او با اشاره به احداث 170 واحد مسکونی جدید به عنوان جایگزین خانه‌های بافت حاشیه‌نشین توسط شهرداری تبریز، اظهار داشت: واحدهای مسکونی غیرمستحکم بعد از تخریب به فضای سبز تبدیل شده و ساکنان آنها در واحدهای جدید سکونت یافته‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه مشاور طرح در محلات هدف مستقر شده و از نزدیک اجرای طرح را پیگیری می‌کند، افزود: در حال حاضر سه محله در شهر تبریز برای اجرای برنامه بازآفرینی شهری و بهسازی و استانداردسازی محل سکونت شهروندان هدف‌گذاری شده و در مجموع شش هزار واحد مسکونی باید احداث شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات جامع و کامل برای اجرای این برنامه وجود دارد، گفت: تحقق اهداف این برنامه ملی نیازمند اقدام مشترک همه دستگاه‌های مسئول است و شهرداری تبریز هم نقش اصلی را برعهده دارد.

خدابخش با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی جدید از طریق مشارکت بخش خصوصی و با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت از سوی دولت انجام می‌شود، افزود: امیدواریم در یک برنامه دو تا سه ساله بتوانیم محلات حاشیه‌نشین تبریز را از نظر بهبود وضعیت زندگی و توانمندسازی اقتصادی ساکنان آن سامان‌دهی کنیم.

او تأکید کرد: اجرای این طرح به طور مرتب رصد و پیگیری خواهد شد و اگر در اجرای این طرح موفق شویم آذربایجان شرقی به الگویی برای کل کشور تبدیل می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید همچنین با ساکنان محلات حاشیه‌نشین شهر تبریز به صورت چهره به چهره گفت‌وگو کرد و به مسائل و مشکلات آنان گوش فرا داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز