تقدیر دادستان از شهردار تبریز برای تامین نیازهای کمپ ماده ۱۶/ تبریز الگوی شهر بدون معتاد متجاهر

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۱۱:۱۹:۱۱
کد خبر: ۷۳۶۳۵۴
تقدیر دادستان از شهردار تبریز برای تامین نیازهای کمپ ماده ۱۶/ تبریز الگوی شهر بدون معتاد متجاهر
دادستان عمومی و انقلاب تبریز از حمایت های ویژه‌ی شهردار کلانشهر تبریز برای تامین نیازهای کمپ ماده 16و اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی در جلسه بررسی اقدامات نهادها و سازمان ها در مورد مراقبت بعد از خروج معتادان از مرکز ماده 16 اظهار داشت: کمپ ماده 16 به عنوان مرکز جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر نقش بزرگی در کاهش آسیب های اجتماعی این کلانشهر داشته است.

وی تاکید کرد: بدون شک در سایه حمایت های ویژه شهرداری تبریز در تامین هزینه های مربوط به راه اندازی و فراهم کردن بخش عمده نیازهای کمپ ماده 16، تداوم فعالیت این مرکز میسر شده است.

شهردار تبریز نیز با اشاره به آمادگی اولویت این مجموعه برای فعالیت های اجتماعی تصریح کرد: علاوه بر حمایت از کمپ ماده 16، شهرداری تبریز از تشکل های مردمی مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر حمایت می کند.

ایرج شهین باهر اظهار داشت: هم اکنون در تمام پارک ها، مراکز سلامت و فرهنگسراهای وابسته به شهرداری کلانشهر تبریز، تشکل های مردم نهاد مانند گروه های N.A برای مبارزه با اعتیاد بصورت گسترده فعالیت می کنند.

وی همچنین اعلام کرد: علاوه بر این، شهرداری تبریز در تامین امکانات و نیز فعالیت دو کمپ کوثر و ندای آرامش برای نگهداری معتادان مشارکت دارد.

شهین باهر ضمن تاکید مجدد بر لزوم تدوین و اجرای برنامه های گسترده برای مهار آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: شهرداری تبریز برای راه اندازی شیلتر و گرمخانه مورد نیاز این شهر آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای این منظور مشارکت بهزیستی آذربایجان شرقی ضروری است یادآور شد: آماده ایم در صورت مکان‌یابی کارشناسی شده از سوی بهزیستی، در تاسیس این گرمخانه مشارکت نمائیم.

حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این جلسه با اشاره به دستاوردهای غیرقابل انکار راه اندازی کمپ ماده 16 تبریز خاطرنشان کرد: هم اکنون 550 معتاد متجاهر در این مرکز نگهداری می شوند که علاوه بر پاکسازی، به مهارت آموزی و حتی اشتغال و کسب درآمد مشغول هستند.

وی گفت: امروزه در سایه همکاری های بین بخشی و مشارکت شهرداری تبریز در تجهیز و فعالیت مرکز ماده 16، تبریز به شهر بدون معتاد متجاهر تبدیل شده و از این نظر به الگوی سایر کلانشهرهای کشور تبدیل شده است.

حمیدی با اشاره به حمایت ویژه شهردار تبریز از مراکز جمع آوری و پاکسازی معتادان گفت: این مجموعه با تمام توان از طرح های مهارت آموزی و اشتغالزایی مراکز و کمپ های ترک اعتیاد حمایت می کند.

 

نظر شما