استاندار آذربایجان شرقی:

دستگاه‌های اجرایی از فرهنگ و هنر حمایت کنند

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۶:۳۰:۲۸
کد خبر: ۷۳۶۷۵۶
دستگاه‌های اجرایی از فرهنگ و هنر  حمایت کنند
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش سازنده هنرمندان در توسعه فرهنگی جامعه گفت: دستگاه های اجرایی توجه بیشتری به فرهنگ و هنر جامعه داشته باشند و از آن حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  مجید خدابخش در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر مراغه با بیان اینکه فرهنگ و هنر، ابزار اصلی تربیت انسان ها و مایه حیات بشری است افزود: هنر مفهومی زیبایی شناختی از جلوه های قدرت الهی است که باید قدر دانسته شود.

اواضافه کرد: قرآن کریم به عنوان کلامی آسمانی دربردارنده زیبایی ها و هنر الهی بوده و در آن مفاهیم عمیق و بنیادینی برای بشریت بیان شده و از این طریق بر قلب های انسان ها تاثیر عمیقی نهاده است.

او با اشاره به دغدغه های فرهنگی و هنری اصحاب فرهنگ مراغه گفت: در راستای بهره گیری از ظرفیت های بزرگ هنری این شهرستان، شهرک سینمایی باید با در نظر گرفتن زیرساخت های لازم برای توسعه هنرهای نمایشی در این شهرستان ساخته شود.

خدابخش افزود: ایجاد سالن و مجتمع فرهنگی جدید با ظرفیت مناسب برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر و نیز ایجاد موزه فرهنگ و هنر برای شنساندن بزرگان این عرصه در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این نشست با اشاره به وجود پیشینیه تاریخی فرهنگ و هنر در این شهرستان گفت: هم اکنون 54 کانون فرهنگی، سه باب کتابخانه عمومی، 32 نشریه و نمایندگی خبرگزاری و مطبوعات در یان شهرستان وجود دارد.

احمد دادرس فیاض افزود: چاپ چهار هزار و 500 جلد کتاب توسط نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر و برپایی چندین نمایشگاه فرهنگی و هنری بخشی از فعالیت های فرهنگی این شهرستان در سالجاری بوده است.

وی اضافه کرد: وجود انجمن های مختلف در بخش های فرهنگی و هنری از جمله موسیقی و فعالیت شورای ارزشیابی بر نمایش ها از جمله توانمندی های فرهنگی این شهرستان است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز