معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت هدفگذاری افزایش صادرات به کشور سوریه/فرصت استثنایی صادرات خدمات

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۹:۲۲:۵۰
کد خبر: ۷۳۶۷۵۹
ضرورت هدفگذاری افزایش صادرات به کشور سوریه/فرصت استثنایی صادرات خدمات
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه ارتباطات اقتصادی با کشور سوریه گفت: از آغاز سالجاری تا به امروز حدود دو ونیم میلیون دلار صادرات از استان به مقصد کشور سوریه انجام شده است که این رقم ضرورت هدفگذاری افزایش صادرات به این کشور را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری، در نشست میز تجاری سوریه در استان افزود: به منظور استفاده از فرصت به وجود آمده در کشور سوریه ضروری است هرچه سریع تر هیئت اقتصادی از استان با محوریت بخش خصوصی ضمن حضور در این کشور نسبت به برقراری ارتباطات بیشتر اقدام کند .

 

او شرایط سرمایه گذاری در بخش زیر ساخت ها در کشور سوریه را قابل توجه دانست و گفت: امروز فعالان اقتصادی استان می توانند در بازسازی سوریه نقش کلیدی ایفا کنند.

 

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی صادرات خدمات به کشور سوریه در شرایط فعلی را فرصتی استثنایی خواند و افزود: متخصصین ما می توانند در بخش های خدمات فنی و مهندســی، آموزش، ورزش، بهداشت و درمان، حمل ونقل، بانکداری، اطلاعات، بازرگانی و ... ، ورود جدی در این کشور داشته باشند.

 

او ضمن انتقاد از تک روی ها در موضوع صادرات گفت: ما برای حضور در بازارهای جهانی باید به صورت یک سیستم واحد عمل کنیم و کل استان در یک سیستم منسجم در کشور سوریه حضور یابد و اگر به صورت منسجم عمل نکنیم نخواهیم توانست در تسهیل فرایند ها امتیازی بگیریم .

 

جهانگیری خاطرنشان کرد: وقتی یک تاجر به تنهایی پای میز مذاکره با طرف خارجی است بدون شک توان چانه زنی کافی برای بدست آوردن خواسته هایش را نخواهد داشت اما اگر بنگاه های اقتصادی ما به صورت یک ید واحد عمل کرده و از حرکت های انفرادی پرهیز کنند قدرت چانه زنی بالایی خواهند داشت و این موضوع در بازارهای جهانی حایز اهمیت است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز