استاندار آذربایجان شرقی:

روشنگری و مطالبه‌گری رسانه‌ها مانع فساد است/ خبرنگاران مشکلات را به مسئولان انتقال دهند

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۱:۵۲:۳۳
کد خبر: ۷۳۸۸۵۶
روشنگری و مطالبه‌گری رسانه‌ها مانع فساد است/ خبرنگاران مشکلات را به مسئولان انتقال دهند
استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم ارائه نقد کارشناسانه توسط اصحاب رسانه به منظور اصلاح امور تاکید کرد و گفت: روشنگری و مطالبه‌گری رسانه‌ها می‌تواند مانع بسیاری از مفاسد اداری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آئین گرامی‌داشت روز خبرنگار در تبریز، با تبریک این روز و قدردانی از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: هیچ فردی مصون از نقد نیست و همه مسئولان وظیفه دارند که در راستای شفاف‌سازی امور، پاسخگوی رسانه‌ها باشند.

او با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت استان نیازمند همکاری اصحاب رسانه هستیم، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران باید کاستی‌ها و مشکلات را به مسئولان منتقل کنند تا بتوانیم تبریز و آذربایجان شرقی را به جایگاه در خور شأن خود برسانیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه هیچ مدیری حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد، افزود: البته این موضوع در خصوص مسائل اداری، قابل تحقق است؛ اما در خصوص مسائل فردی، به دلیل اینکه با آبرو و حیثیت افراد در ارتباط است نمی‌توان به سادگی از آن گذشت.

او افزود: وقتی نشر اکاذیب اتفاق می‌افتد و به دلیل انتشار اخبار نادرست، حیثیت افراد تهدید می‌شود، چه واکنشی باید نشان داد؟ بنابراین رسانه‌ها هم باید در انتشار اخبار صحیح و معتبر تلاش کنند.

خدابخش در خصوص راه‌اندازی موزه مطبوعات استان نیز اظهار داشت: همواره تبریز به عنوان شهر اولین‌ها مطرح بوده و تاسیس اولین موزه مطبوعات کشور نیز در این راستا ضروری است و تبریز به دلیل سابقه طولانی در عرصه مطبوعات، لایق داشتن چنین موزه‌ای است.

او ادامه داد: قول تاسیس این موزه در زمان استاندار قبلی داده شده بود که ما نیز نسبت به آن متعهد هستیم و امیدواریم در موعد مقرر این کار انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با ابراز تاسف از اتفاق ناگواری که برای یکی از عکاسان خبری تبریز افتاده بود، ضمن دلجویی از این عکاس، به فرماندار تبریز دستور داد در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را بررسی و با خاطیان برخورد کند.

در این مراسم که به همت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی برگزار شد، از نشان قلم (چهره ماندگار رسانه) رونمایی شد.

 

نظر شما