دیدار شهردار و اعضای شورای شهر شاهرود با شهردار تبریز

استفاده شهرداری شاهرود از تجارب فرهنگی تبریز

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۶:۲۳:۱۷
کد خبر: ۷۴۰۰۶۶
استفاده شهرداری شاهرود از تجارب فرهنگی تبریز
شهردار و اعضای شورای شهر شاهرود با حضور در کلانشهر تبریز با شهردار این کلانشهر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، شهردار و اعضای شورای شهر شاهرود عصر امروز با حضور در دفتر شهردار کلانشهر تبریز با وی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، ایرج شهین باهر با بیان اینکه شهرداری تبریز به صورت جدی موضوعات فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده، اظهار کرد: در سال های گذشته موضوعات کاربردی جلوتر از موضوعات فرهنگی در دستورکار شهرداری قرار گرفته؛ این در حالی است که می توانستیم به جای احداث روگذرها و زیرگذرها در سطح شهر، معضل ترافیکی را با فرهنگ سازی حل کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به موضوعات فرهنگی نیازمند برنامه ریزی بلندمدت دارد، ادامه داد: توجه به بخش فرهنگ به دلیل بلندمدت بودن جواب دهی آن، برای شهرداران و شوراهای شهر جذابیت خاصی ندارد اما در کلانشهر تبریز برای نخستین بار در کشور، آموزش شهروندی در 81 مدرسه دولتی در تمامی مقاطع تحصیلی با تدوین سه کتاب آغاز شد که امیدواریم ترم آینده با چاپ 12 کتاب در تمامی مدارس این کلانشهر، آموزش شهروندی آغاز شود.

شهردار تبریز همچنین در ادامه اظهار کرد: با آموزش شهروندی می توان هزینه های شهری را به صورت چشمگیری کاهش دهیم و بخشی از معضلات و مشکلات شهری نیز بدین واسطه حل و فصل شود.

وی در ادامه توجه به فضای سبز را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: شهرداری کاربری های عمومی از جمله پارک ها و زمین فوتبال را به داخل بافت شهری کشانده که تاکنون موفق به افتتاح هشت پارک محله ای شدیم که امیدواریم در آینده نزدیک این رقم را افزایش دهیم.

شهین باهر همچنین توجه به پروژه های زیرساختی از جمله دفع آب های سطحی و همچنین شفاف سازی قراردادهای شهرداری تبریز را از جمله اقدامات شهرداری تبریز برشمرد.

در ادامه این جلسه، محسن احمدی، شهردار شاهرود نیز با بیان اینکه شفاف سازی قراردادها در جلب اعتماد عمومی اقدام قابل توجهی است، اظهار کرد: شهرداری شاهرود نیز با شفاف سازی سعی در جلب رضایت عمومی دارد.

وی در ادامه از استفاده شهرداری شاهرود از تجارب فرهنگی شهرداری تبریز خبر داد و گفت: شهرداری تبریز در زمینه آموزش شهروندی الگوی خوبی برای سایر شهرهاست که شهرداری شاهرود با پیروی از سیاست های فرهنگی شهرداری تبریز، آموزش شهروندی در این شهر را پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است، شاهرود یکی از شهرهای استان سمنان و یکی از شهرهای بزرگ ایران بوده و مرکز شهرستان شاهرود است.

 

نظر شما