نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی:

نیازمند تبعیض مثبت در خصوص بانوان هستیم

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۱:۵۰:۲۲
کد خبر: ۷۴۰۶۶۲
نیازمند تبعیض مثبت در خصوص بانوان هستیم
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حضور بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی گفت: در حال حاضر تنها حدود 5 درصد از نمایندگان مجلس را زنان تشکیل می دهند و برای رسیدن به حداقل 30 درصد نیازمند تبعیض مثبت در خصوص بانوان هستیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، زهرا ساعی در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر با همکاری دیگر نمایندگان مجلس در حال آماده کردن طرحی هستیم که با تاکید بر تبعیض مثبت بتوانیم در راستای حضور بیشتر نمایندگان زن در مجلس قدم هایی را برداریم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره قانون منع به کارگیری بازنشستگان،  خاطرنشان کرد: چرخه مدیریت کشوری دچار ایستایی است و برای برون رفت از این مشکل با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع جوانگرایی این موضوع را در مجلس پیگیر شدیم و برخی از تبصره هایی که قانون را محدود کرده بود برداشتیم.

وی ادامه داد: چرخه نظام اداری کشور معیوب بود و بسیاری از افراد نمی خواستند این موضوع مطرح شود ولی برای رعایت عدالت شغلی این قانون در صحن علنی مجلس تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه باید از بازنشستگان در بخش های مشاوره ای استفاده کرد گفت: با تمام احترامی که به پیشکسوتان داریم ولی عرصه را باید برای نگاه نو، انگیزه های جدید و تفکرات نو باز کرد تا شاهد تحولات نظام اداری در کشور باشیم .

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی یکی از اصلی ترین دغدغه های خود در مجلس را بخش بانوان و جوانان مطرح کرد و گفت: تشکیل فراکسیون جوانان را از اقدامات مهم این دوره از مجلس است و این فراکسیون با رویکرد جوان‌گرایی برای متولدین سال ۵۷ به بعد تشکیل شد و تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان از نتایج تشکیل این فراکسیون به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با تاکید بر خلا قانونی موجود در حوزه‌ی حمایت از کودکان تصریح کرد: طرح حمایت از کودکان در اوایل مرداد ماه با حداکثر آرا تصویب شد و بر این اساس، قانونگذار می‌تواند در مواردی همچون آزار جسمی و جنسی، مسایل کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست ورود کند، در همین راستا قوه‌ی قضائیه را موظف کرده‌ایم تا دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان را تشکیل دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز