استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش تأکید کرد:

ضرورت بازنگری در نظام آموزشی با هدف افزایش بهره‌وری

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۳:۰۹:۵۸
کد خبر: ۷۴۱۱۶۶
ضرورت بازنگری در نظام آموزشی با هدف افزایش بهره‌وری
استاندار آذربایجان شرقی بر بازنگری اساسی و ریشه‌ای در نظام آموزشی با هدف افزایش بهره‌وری تأکید کرد و گفت: نظام آموزشی نیز باید همگام با تحولات سریع و گسترده در حوزه‌های مختلف تحول یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه نظام آموزشی کشور نیازمند بازنگری است، اظهار کرد: قطعا با بهره گیری از تجارب آموزشی کشورهای توسعه یافته، بخش اعظمی از مشکلات آموزش و پرورش کشور برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: چند سالی است که نظام آموزشی در کشورهای توسعه یافته دنیا تغییر کرده و برخی از رشته های تحصیلی با هم ادغام شده اند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم همسویی با تحولات آموزشی دنیا افزود: اگر چنین نشود، قطعا در بلندمدت دچار مشکل خواهیم شد لذا باید با برنامه ریزی صحیح در این جهت حرکت کنیم.

وی در ادامه به کمبود جدی نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره و بهره وری نیروی انسانی را تنها راهکار برون رفت از این مشکل عنوان کرد.

خدابخش در این راستا پیشنهاد کرد، کارمندان فرهنگی که موعد بازنشستگی آنها پیش از آغاز سال 98 می باشد، بازنشستگی خود را به پایان سال تحصیلی 97-98 موکول کنند.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع هیچ تاثیری در میزان پاداش پایان خدمت آنها نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز چالش جدی پیش روی آموزش و پرورش کشور را بازنشستگی تعداد زیادی از معلمان در سال جاری اعلام کرد و گفت: از ایام تابستان به عنوان فرصتی برای فراهم کردن مقدمات بازگشایی مدارس در قالب شوراهای پروژه مهر استفاده می‌کنیم.

جعفر پاشایی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی و انسانی، آموزش و پرورش با چالش مواجه است اما طبق تجربیات و برنامه ریزی‌ها اطمینان می‌دهم که برای اول مهرماه، هیچ دانش آموزی بدون معلم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی خود را به کار گرفته و پایگاه‌های مختلف در حوزه اسکان مهمانان تابستان در تبریز 2018 را توسعه می‌دهد، افزود: طی 23 روز گذشته، چهار هزار و 200 دانش آموز در حوزه‌های مختلف در استان مستقر شدند.

پاشایی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، جشنواره جابرابن حیان، مسابقات دانش آموزان تیز هوشان، نشست‌ها و همایش‌های ملی در استان نیز جزو برنامه‌های آموزش و پرورش استان برای توسعه‌ ارتباطات فرهنگی در سطح ملی محسوب می‌شوند.

گفتنی است در این جلسه از نفرات برتر کنکور 97 و مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز و مدل آور المپیاد جهانی شیمی تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز