معاون عمرانی استاندار تأکید کرد:

لزوم اقدامات پیشگیرانه در برابر بروز حوادث جاده‌ای

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۰:۵۴:۱۰
کد خبر: ۷۴۱۵۰۱
لزوم اقدامات پیشگیرانه در برابر بروز حوادث جاده‌ای
معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: جاده‌ها، عوامل انسانی و ایمنی خودرو را از عوامل حوادث جاده‌ای دانست، اظهار داشت: به لحاظ اهمیت موضوع باید برای هر یک از عواملی که می‌تواند در بروز حوادث جاده‌ای مؤثر باشد اقدامات پیشگیرانه و اصلاحات انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ و نقل آذربایجان‌شرقی، با ابراز نگرانی از اینکه در استان آذربایجان‌شرقی رانندگی‌ها عمدتاً حادثه‌ساز است، افزود: با کمال تأسف باید گفت که عمده حوادث رانندگی ناشی از بی‌توجهی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رانندگی حادثه‌ساز است.

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، وضعیت برخی از جاده‌ها از نظر علایم راهنمایی و رانندگی را راضی‌کننده ندانست، گفت: متأسفانه در برخی از جاده‌ها به لحاظ اینکه نور کافی و دید وجود ندارد باعث می‌شود تا حوادث رانندگی رخ دهد.

 

رحمتی با انتقاد از سطح پایین ایمنی خودروها گفت: باید قبول کنیم که ایمنی خودروهای ما بسیار پایین است و همین امر در بسیاری از مواقع موجب بروز حوادث ناگوار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ رانندگی در کاهش حوادث نقش به سزایی دارد و این موضوع به‌هیچ‌عنوان قابل‌انکار نیست، بیان داشت: با توجه به افزایش حوادث رانندگی، در این راستا می‌طلبد تا برای متخلفان قوانین سختگیرانه اتخاذ شود.

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با ذکر اینکه تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگراهی آذربایجان‌شرقی در کاهش حوادث جاده‌ای می‌تواند نقش ایفا کند، گفت: باید قبول کنیم که هر فرد یا مسئول در حیطه فعالیت خود وظایفی دارد و باید پاسخگوی عملکرد و وظایف خودشان باشند اما در این میان برخی‌ها فقط سؤال می‌کنند.

 

رحمتی، عمده علل حوادث رانندگی را در اتوبان شهید کسایی تبریز را آشفتگی تردد در ورودی و خروجی این اتوبان ذکر کرد و ابراز داشت: متأسفانه در اکثر جاده‌های استان چاله‌هایی را شاهد هستیم که بعضاً منجر به‌تصادف می‌شود و اصلاح آنها حتماً نیاز به بودجه میلیاردی ندارد.

 

 

نظر شما