شهردار تبریز مطرح کرد:

مسیرگشایی؛ تنها راه توانمندسازی بافت فرسوده شهری/ شهرداری تبریز به دنبال توزیع عادلانه منابع است

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۱۴:۵۲:۰۵
کد خبر: ۷۴۳۸۸۴
مسیرگشایی؛ تنها راه توانمندسازی بافت فرسوده شهری/ شهرداری تبریز به دنبال توزیع عادلانه منابع است
شهردار تبریز گفت: تنها راه حل توانمندسازی بافت فرسوده شهری و مناطق محروم، مسیرگشایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر ظهر امروز در آیین بهره برداری از مسیرگشایی 18 متری شهید طاهری در مسجد المهدی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی شهرداری و شورای شهر تبریز در راستای توانمندسازی بافت فرسوده، این خیابان توسط شهرداری منطقه 10 تبریز مسیرگشایی شد و همچنین عملیات مسیرگشایی چند خیابان دیگر نیز در همین راستا در سایر مناطق شهرداری در حال اجراست.

 وی افزود: تنها راه حل توانمند ساختن مناطق محروم و بافت فرسوده شهری، مسیرگشایی خیابان هاست که می توانیم بدین واسطه ضمن نوسازی ساختمان های اطراف خیابان تازه مسیرگشایی شده توسط مردم، ارزش افزوده اراضی را افزایش دهیم.

شهردار تبریز در ادامه با بیان اینکه شهرداری منطقه 2 تبریز در راستای توزیع عادلانه منابع جهت مسیرگشایی این خیابان با شهرداری منطقه 10 تبریز همکاری کرده، اظهار کرد: همکاری مناطق پردرآمد شهرداری تبریز با مناطق کم برخوردار موجب ایجاد توازن در جامعه و توزیع عادلانه منابع شهری می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهرداری تبریز ضمن اینکه تلاش در پیشبرد پروژه های شهری را دارد، در صدد هستیم شهر را بدهکار نکنیم، تصریح کرد: با وضعیت موجود اقتصادی در کشور، سعی در پیشبرد سریع پروژه های عمرانی و خدماتی و همچنین پرداخت بدهی های گذشته شهرداری تبریز را داریم؛ به طوری که در گذشته در گاهی اوقات مشاهده می شد هزینه افتتاح پروژه ها از هزینه بخشی از پروژه بالاتر بود اما در این دوره جهت کاهش هزینه ها، آیین افتتاح پروژه ها در اماکنی همچون مسجد برگزار می شود.

وی همچنین ادامه داد: مدیریت در زمانی که پول و سرمایه وجود دارد، کار چندان سختی نیست، اما این مسئله زمانی پراهمیت می شود که با دستان خالی مجموعه ای را مدیریت کنیم که مدیران شهرداری تبریز در این رکود اقتصادی، کار مهمی انجام می دهند.

مهندس شهین باهر در ادامه با اشاره به وضعیت آسفالت در کلانشهر تبریز اظهار کرد: در برخی از مناطق کلانشهر تبریز وضعیت آسفالت به دلیل افزایش قیمت قیر و همچنین نبود آن در بازار، وضعیت نابسمانی دارند که شهرداری تبریز در نظر دارد با افتتاح کارخانه آسفالت 160 تنی در آینده نزدیک ضمن کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت آسفالت، این آسفالت را به خارج از تبریز نیز ارسال کند.

وی بر حضور و مشارکت مردم جهت آبادی کلانشهر تبریز تأکید کرد و گفت: در سال های نه چندان دور، مردم در جهت آبادی و تمیزی کلانشهر تبریز خودشان دست به کار می شدند اما این روزها مردم به مسائل شهری بی توجه شدند که جهت آبادی این کلانشهر باید مردم حضور و مشارکت خود را در جامعه افزایش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز