نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تشیع انگلیسی به دنبال تفرقه افکنی میان اهل تشیع و تسنن است

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۴:۰۰:۲۴
کد خبر: ۷۴۶۳۱۵
تشیع انگلیسی به دنبال تفرقه افکنی میان اهل تشیع و تسنن است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تشیع انگلیسی به دنبال تفرقه افکنی میان اهل تشیع و تسنن است

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی؛ حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی «تشیع انگلیسی» با بیان این مطلب اظهار کرد: پادشاهی بریتانیا سابقه طولانی در زمینه تفرقه افکنی بین کشورهای اسلامی داشته و دارد.

وی افزود: بریتانیا در این راستا، به فرقه سازی و ایجاد انشعاب در ادیان توسط سرویس های اطلاعاتی می پردازد که پیدایش وهابیت و بهاییت از جمله طرح های انگلیس برای ممانعت از وحدت بین مسلمانان و ایجاد مشکل میان آنان است.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه تشیع لندنی با حمایت سرویس اطلاعاتی ام آی ۶ به ترویج مسائل ضداسلامی می پردازد، تصریح کرد: دولت انگلیس با بهره گیری از طلبه های جوان، به دنبال تفرقه اندازی و برجسته سازی برخی مسائل ضداسلامی از جمله برگزاری راهپیمایی برائت از اهل تسنن و ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه است.

وی همچنین ادامه داد: از شاخص جریان های تشیع لندنی، نشان دادن چهره های افراطی و خون ریزی از جمله قمه زنی در عزاداری هاست که این تصاویر دلخراش را در سطح جهان پخش می کنند تا چهره اسلام را مخدوش کنند.

حجت الاسلام آل هاشم مهم ترین شاخصه تشیع آمریکایی و انگلیسی را القای جدایی دین از سیاست عنوان کرد و گفت: این جریان با هر حکومت اسلامی به ویژه با انقلاب اسلامی ایران مخالفت می کند.

وی در ادامه افزود: اکنون بیش از ۱۸ شبکه ماهواره ای و سه شبکه رادیویی با حمایت مستقیم انگلیس، به ترویج تفکر موردنظرشان به زبان های مختلف می پردازند که اغلب این شبکه ها از سال ۸۲ تا ۹۲ راه اندازی شده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه جریان تشیع انگلیسی به دنبال تبدیل جذابه ها به دافعه ها است، اظهار کرد: این جریان در مقابل تشیع ایستاده و طراحان تشیع انگلیسی بسیار ظریف و پیچیده اهداف خود را دنبال می کنند که مردم و مسئولان باید به این خطر هوشیار و حساس باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز