معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد:

فروش ۶ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۰:۰۲:۳۰
کد خبر: ۷۴۸۳۸۹
فروش ۶ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به وجود سه هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور گفت: این شرکت ها با رونق کسب و کار خود توانستند سال گذشته به رقم فروش 6 هزار میلیارد تومان برسند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سورنا ستاری در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با محوریت اقتصاد دانش بنیان، با بیان اینکه نیروی جوان تحصیل کرده پایه اقتصاد دانش بنیان است، افزود: سال گذشته این شرکت ها 450 میلیون دلار صادرات داشتند.

وی با بیان اینکه باید از تعطیلی کسب و کارها جلوگیری کرد، ادامه داد: بستن یک کسب و کار خیانت بزرگ به کشور است.

ستاری با تاکید بر اینکه باید کسب و کارهای جدید ایجاد کرد، گفت: یکی از بزرگترین‌ خیانت ها در کشور، پایین آوردن کرکره کسب و کار مردم و ایجاد مشکل سر راه آنها است.

وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم در کشور توسعه و پیشرفت ایجاد کنیم به زیست بومی جدید نیاز داریم که در آن به نیروی انسانی توجه شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه با گسترش دودکش های صنعتی نمی توانیم به توسعه برسیم، گفت: درآمد حاصل از تولید 60 کیلوگرم یک کارخانه بیوتک با تولید یک سال کارخانه سیمان برابری می کند.

وی خاطرنشان کرد: باید بخش خصوصی در حوزه پژوهش وارد شود زیرا بدون این ظرفیت نمی توان به توسعه پژوهش دست یافت.

ستاری، بزرگترین سرمایه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های با درآمدهای میلیاردی را برخورداری آنان از قدرت نوآوری و ابتکار دانست.

وی گفت: باید برای توسعه و پیشرفت کشور در مسیر تکنولوژی و فناوری حرکت کرد و این مهم با دانش اولیه و تلاش و کوشش ایجاد می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه موجب ارتقای کشور در تمام بخش ها می شود.

 

 

نظر شما