استاندار آذربایجان شرقی:

فرآیندهای زاید اداری حذف شود/ سامانه‌های اداری باید موجب شفافیت و خدمت‌رسانی بهتر شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۰:۰۴:۰۷
کد خبر: ۷۴۸۳۹۲
فرآیندهای زاید اداری حذف شود/ سامانه‌های اداری باید موجب شفافیت و خدمت‌رسانی بهتر شود
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حذف فرآیندهای زاید اداری برای جلب رضایت مردم و مراجعه‌کنندگان، اظهار داشت: بسیاری از ضوابط و دستورالعمل‌ها مربوط به دهه‌های گذشته بوده و امروز کارآیی خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آئین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان، با تأکید بر کاهش فرآیندها و حرکت به سوی شفافیت و تکامل سامانه‌های اداری، اظهار داشت: همه کارکنان باید آموزش‌های لازم برای کار با سامانه‌ها و شبکه‌های الکترونیک را برای خدمت‌رسانی بهتر به مراجعه‌کنندگان فرا بگیرند.

استاندار آذربایجان شرقی با ارایه مثال‌های مختلف از اشکالات برخی سامانه‌های اداری که منجر به بدبینی مردم و مراجعان شده است، یادآوری کرد: رویه‌های غلط این سامانه‌ها باید اصلاح شود و ارایه خدمات به مردم بر اساس خوش‌بینی و اعتماد باشد.

خدابخش با بیان اینکه سامانه‌ها برای سلامت و شفافیت سیستم اداری طراحی شده است، ادامه داد: باید در سامانه‌ها به نکات ریز و ظریف نیز توجه کرد و امکان اصلاح به نفع مراجعه‌کننده فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های استان برای ارایه خدمات بهتر به مراجعه‌کنندگان پنج مرحله زاید در سیستم اداری خود را حذف کرده‌اند، گفت: جلب رضایت مردم موجب استحکام نظام و رضایت‌مندی شهدا و توشه آخرت مسئولان می‌شود.

خدابخش با اشاره به رشد سامانه‌ها و فناوری‌های پیشرفته و بهره‌گیری مردم از این فناوری‌ها در امور کاری و زندگی خود، افزود: با تسهیل برخی امور در سایه این فناوری‌ها و سامانه‌ها، حیات برخی سازمان‌ها در خطر بوده و در آینده این سازمان‌ها به همراه برخی شغل‌ها در جامعه حذف خواهد شد.

در این آئین، مدیران و دستگاه‌های منتخب استان که براساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی موفق به کسب بیشترین امتیاز در جشنواره شهید رجایی شده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

نظر شما