معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

تدوین برنامه ارتقای اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات استان

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۴:۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۵۲۰۱۹
تدوین برنامه ارتقای اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی از تدوین برنامه ارتقای اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات استان تا اواخرآبان ماه سالجاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان، با تأکید بر ضرورت افزایش حجم اقتصاد IT و ICT در استان خاطرنشان کرد: باوجود پتانسیل‌های علمی و دانشگاهی باید با تدوین برنامه‌های عملیاتی درصدد افزایش سهم اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح استان باشیم.

وی، خواستار ورود جدی انجمن نظام صنفی رایانه‌ای استان به موضوع تدوین این برنامه شد و گفت: انتظار داریم نظام صنفی هرچه سریع‌تر با احصا آخرین شرایط حاکم بر این صنف و آسیب‌شناسی کارشناسی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به تدوین و عملیاتی کردن این سند اقدام کند.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: شرایط موجود نشان می‌دهد که با دقت عمل در برنامه‌ریزی‌های آتی می‌توانیم جهش قابل‌توجهی را در اقتصاد IT و ICT شاهد باشیم ازاین‌رو در بررسی‌های اجمالی باید گردش مالی و حجم اقتصاد آن احصا و نسبت به رفع موردی مشکلات اقدام شود.

جهانگیری، توانمندسازی شرکت‌های فعالان در این عرصه را ضروری دانست و گفت: ما باید شرکت‌هایی در چهارچوب‌های بین‌المللی داشته باشیم تا بتوانند نه‌تنها در استان بلکه در خارج از مرزهای کشور نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی ادامه داد: به‌منظور تقویت شرکت‌های فعال در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان‌ها وادارات دولتی تا حد توان و در قالب چهارچوب‌های قانونی درصورتی‌که شرکت‌های استانی و خارج از استان امتیاز یکسانی برای به دست آوردن پروژه‌ای کسب می‌کنند با تبعیض مثبت با آن‌ها برخورد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX در تبریز گفت: خوشبختانه نمایشگاه RINOTEX در طول سال‌های اخیر توانسته است عرصه‌ای برای تعامل فناوران و سرمایه‌گذاران باشد و انتظار می‌رود  فعالان این صنف نیز با حضور گسترده در این نمایشگاه نسبت به معرفی دستاوردهای خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که امسال بیش از هر زمان دیگری در نمایشگاه RINOTEX برجسته خواهد بود بخش معرفی نیازهای فناوری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی است تا فناوران و دانشگاهیان با شناخت این نیازها نسبت به رفع خلأهای موجود اقدام کنند.

جهانگیری شرایط فعلی کشور را بهترین فرصت برای توسعه فعالیت تولیدکنندگان داخل دانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و به‌صرفه نبودن واردات، امروز بهترین فرصت برای تولیدکننده داخلی به منظور افزایش کیفیت و کمیت فروش محصولات خود است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز