معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

ساخت مسکن اقتصادی از اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۵:۱۸:۳۱
کد خبر: ۷۵۲۰۶۸
ساخت مسکن اقتصادی از اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ترویج مقاوم‌سازی و آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی، اظهار داشت: آموزش الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه کمیته راهبری طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، با اشاره به زلزله‌خیز بودن آذربایجان شرقی و در معرض خطر بودن روستاییان این استان، افزود: دستگاه‌های مجری این طرح باید فعالیت خود را بیش از پیش افزایش دهند.

وی بر همکاری نزدیک سیستم بانکی با بنیاد مسکن در جهت اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: مشکل ضمانت زنجیره‌ای برای اخذ تسهیلات ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی باید با همکاری بین بخشی حل شود.

رحمتی همچنین بر تحقق اهداف این طرح ازجمله تامین مسکن مقاوم و بادوام برای روستاییان، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی و بهینه سازی مصرف انرژی تاکید کرد.

در این جلسه ضمن بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ویژه نوسازی مسکن روستایی، اعلام شد که از مجموع 147 هزار و 654 واحد روستایی تحت پوشش این طرح، کار نوسازی و مقاوم‌سازی 132 هزار و 809 واحد به اتمام رسیده است.

 

نظر شما