استاندار آذربایجان شرقی:

ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های در معرض خطر اعتیاد ضروری است

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۲:۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۵۴۵۷۰
ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های در معرض خطر اعتیاد ضروری است
استاندار آذربایجان شرقی، پیشگیری و اقدامات فرهنگی و اجتماعی را در مقابله با مصرف مواد مخدر بسیار مهم دانست و گفت: باید آموزش‌های لازم در مسیر آگاه‌سازی و مصون‌سازی برای خانواده‌های در معرض خطر ارائه شود تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، از عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قدردانی کرد و با اشاره به اینکه اغلب اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر بی سروصدا و بدون تبلیغ است، اظهار داشت: اگر فرض کنیم بیش از یک تن مواد مخدر کشف شده وارد جامعه می‌شد، آن وقت نمی‌توان تصور کرد که چه آثاری می‌توانست در استان داشته باشد.

وی با تقدیر از عملکرد شهرداری در همکاری برای تامین نیازهای مرکز نگهداری و درمان معتادان ماده 16 تبریز، افزود: علی‌رغم گرانی ملزومات مورد نیاز این مرکز، شهرداری همکاری‌های خوبی داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی، پیشگیری و اقدامات فرهنگی و اجتماعی را در مقابله با مصرف مواد مخدر بسیار مهم دانست و گفت: باید آموزش‌های لازم در مسیر آگاه سازی و مصون سازی برای خانواده‌های در معرض خطر ارائه شود تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشند.

وی با بیان اینکه علی رغم این همه کشفیات و اعدام قاچاقچیان مواد مخدر که اعلام عمومی نمی‌شود، باز هم تقاضا برای مصرف وجود دارد و این نشان می‌دهد باید از رویکرد جدیدی برای مقابله استفاده کنیم، تصریح کرد: حوزه اجتماعی و فرهنگی و تولید محتوا در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای در این حوزه برخوردار است.

خدابخش با تاکید بر اینکه باید افراد در معرض آسیب مصرف مواد مخدر را شناسایی کنیم، ابراز داشت: اثربخشی حوزه پیشگیری باید مورد توجه قرار گیرد و باید دست به دست هم دهیم و عواملی که در کاهش تقاضا موثر هستند را به میدان بیاوریم و افراد در معرض آسیب را مصون‌سازی کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز بر لزوم راه اندازی مرکز نگهداری بانوان معتاد در تبریز تاکید کرد و گفت: پس از تعیین محل استقرار این مرکز از سوی بهزیستی، اعتبارات آن برای ساخت مرکز نگهداری بانوان معتاد تخصیص می‌یابد.

بهروز مهدوی با اشاره به اینکه امسال بیش از 58 هزار نفر به مراکز درمان سرپایی معتادان معرفی شده است، اظهار داشت: امسال در مرکز نگهداری، درمان و آموزش اشتغال ماده 16 تبریز هم 1300 نفر تاکنون پذیرش و ترخیص شده اند.

وی با اشاره به دستگیری 7800 نفر معتاد در نیمه نخست سال جاری، افزود: بیش از 5 هزار نفر از دستگیر شدگان معتاد به مصرف تریاک بودند و مصرف کنندگان شیشه و مواد ترکیبی به ترتیب بیشترین مصرف کننده را در بین دستگیر شدگان دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، با بیان اینکه 3800 شهید در کشور در راه مبارزه با مواد مخدر داده ایم ولی تهدیدها همچنان ادامه دارد گفت: همسایگی با افغانستان هم مشکل جدی برای مرزهای ایران ایجاد کرده است که باید در برابر این تهدیدات تدابیر لازم تقویت شود.

وی در ادامه، از ضرورت تکمیل پلیس راه پیامبر اعظم در آزاد راه تبریز-زنجان خبر داد و اضافه کرد: این آزادراه که گلوگاه تردد خودروها به سمت شمالغرب کشور است، باید این ایستگاه برای مقابله با مواد مخدر سریعا راه اندازی شود ولی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هنوز اعتبار آن را تخصیص نداده است.

مهدوی بر لزوم راه اندازی مرکز نگهداری بانوان معتاد در تبریز تاکید کرد و خاطر نشان کرد: باید بهزیستی استان پس از تعیین محل استقرار این مرکز، اعتبارات آن برای ساخت مرکز نگهداری بانوان معتاد تخصیص یابد.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز هم در تامین جیره غذایی مرکز ماده 16 و آسفالت مسیر دسترسی به این مرکز همکاری خوبی داشته است.

 

 

نظر شما