معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

مدارس مهارت حل مسئله را به دانش آموزان بیاموزند

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۹:۲۵:۳۴
کد خبر: ۷۵۵۸۴۶
مدارس مهارت حل مسئله را به دانش آموزان بیاموزند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر آموزش مهارت حل مسئله به‌عنوان یکی از فرایندهای عالی تفکر گفت: امروز ما نیازمند دانش‌آموزانی هستیم که بتوانند در آینده مسائل جامعه را تشخص داده و برای رفع آن‌ها راه‌کارهای جدید ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در آیین بازگشایی مدارس ضمن به صدا درآوردن زنگ دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فاطمیه، از دانش آموزان به‌عنوان آینده سازان این کشور نام برد و اظهار کرد: هر یک از دانش آموزان ما منبع سرشاری از خلاقیت  هستند که باید آن‌ها را باور کرده و در مسیر صحیح هدایت کنیم.

وی ادامه داد: امروز نزدیک به 14 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که نیروهای متخصص فردای کشور را تشکیل خواهند داد و از امروز باید با واقعیت‌های اقتصادی جامعه آشنا شده و برای اعتلای کشور با تعیین اهداف درست قدم بردارند.

جهانگیری با اشاره به وابستگی کشور به  اقتصاد نفت گفت: متأسفانه کشور ما در طول سال‌ها متمادی با تکیه‌بر اقتصاد نفتی اداره شده است و این موضوع حتی باعث شده است که کشورهایی مثل امریکا با سوءاستفاده از این موضوع بحث تحریم‌ها نفتی را مطرح کنند که می‌تواند به اقتصاد ما ضربه بزند و تنها راه برون‌رفت از این مشکلات گذر از اقتصاد نفتی و حرکت در مسیر اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: مغز هریکی از دانش آموزان ما یک چاه نفت است، امروز باید به این باور برسیم که توانی‌هایی فرزندان این مرزوبوم را ارج نهاده و آن‌ها را در مسیر دانش و فناوری سوق دهیم ، ما باید بتوانیم با تکیه‌بر فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه کشور را اداره کنیم و به‌جای استخراج معادن و چاه‌های نفت باید وقت و انرژی خود را صرف به ظهور رساندن دانش فرزندان این مرزوبوم بکنیم که منابع لایزال هستند که کشور را خواهند ساخت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه نباید دانش آموزان را صرفاً محدود به نمره کنیم افزود: کسب نمرات عالی در مدارس لازم است اما کافی نیست  از این رو باید به آموزش دانش آموزان از تمام زوایا توجه شود.

جهانگیری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در راستای تغییر نگاه‌ها و تأکید بر دانش و فناوری و تأثیرآن در اقتصاد کشور گفت: خوشبختانه دولت در این موضوع با جدیت واردشده است و در همین راستا طی سال‌های گذشته شاهد فعالیت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در استان بودیم که ایجاد اکوسیستم فناوری در شهر تبریز از برنامه‌های این منطقه است تا اقتصاد این شهر با تکیه‌بر اقتصاد فناورانه و دانش بینان مدیریت شود.

 

نظر شما