استاندار آذربایجان شرقی:

برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ بر مبنای جذب گردشگر ارزیابی می‌شود

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۴:۲۰:۱۹
کد خبر: ۷۵۷۴۹۱
برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ بر مبنای جذب گردشگر ارزیابی می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هدف اصلی رویداد تبریز 2018، جذب گردشگر است، اظهار داشت: ارزیابی اقدامات انجام شده در جریان این رویداد و عملکرد دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی آن با لحاظ این هدف انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در نشست ستاد اجرایی تبریز 2018، با اشاره به اینکه اقدامات این ستاد باید در افزایش ورود گردشگر به تبریز مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: در این 8 ماه باید میزان افزایش ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز خدماتی بررسی شود تا ادامه مسیر با رفع نواقص و تقویت نقاط قوت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه رویداد گردشگری تبریز 2018 فرصتی است تا زمینه ورود گردشگر به آذربایجان شرقی فراهم شود افزود: اگر برنامه‌ای تاثیری در جذب گردشگر نداشته باشد، باید این برنامه از لیست برنامه‌های تبریز 2018 خارج شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری را به بخش آموزش اختصاص دهیم، ابراز داشت: آموزش نیروها در بخش‌های مختلف حوزه گردشگری از ضروری‌ترین اقداماتی است که ماندگار خواهد بود.

وی آموزش نحوه برخورد با گردشگران را در بخش خصوصی و دولتی دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: دستاورد 2018 باید این باشد که این اقدامات به موقع به سرانجام برسد تا نتیجه آن را در افزایش ورود گردشگران به تبریز شاهد باشیم.

خدابخش با اشاره به اینکه اعتباراتی برای تحقق اهداف تبریز 2018 تصویب شده است، افزود: البته دستگاه‌ها نباید در اجرای برنامه‌های خود منتظر تخصیص بودجه و اعتبار باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیشنهاد برگزاری برخی از رویدادهای ملی و بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم فجر در تبریز، اظهار داشت: این رویداد برای ما بسیار مهم است و تأثیر زیادی در جذب گردشگر دارد و می‌ارزد که اعتبارات هزینه‌ای برخی از بخش‌ها را به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای این رویداد اختصاص دهیم.

وی، برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای حلال در تبریز را هم رویداد مهمی ارزیابی کرد و افزود: از تمام رویدادهایی که موجب جذب گردشگر داخلی و خارجی می‌شود استقبال می‌کنیم.

خدابخش از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان استان در برگزاری چندین رویداد مهم ملی و بین‌المللی در راستای تبریز 2018 قدردانی کرد و گفت: کمترین فایده این رویدادها، افزایش توان مدیریتی این ادارات در برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز