معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تبریز ؛

لزوم تجهیز حمل ونقل عمومی به خصوص تاکسیرانی به سیستمهای پرداخت الکترونیکی

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۴:۳۳:۲۶
کد خبر: ۷۵۷۵۰۶
لزوم تجهیز حمل ونقل عمومی به خصوص تاکسیرانی به سیستمهای پرداخت الکترونیکی
معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تبریز گفت:حمل ونقل عمومی به خصوص تاکسیرانی به سیستمهای پرداخت الکترونیکی مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، یوسفی بااعلام این مطلب افزود : امروزه یکی از معضلات اصلی کلان شهرها، مشکل ترافیک و به دنبال آن آلودگی هوا بوده و یکی از ضروریات این حوزه که نیازمند توجه و برنامه ریزی صحیح می باشد، تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی به فن آوری های نوین و هوشمند است. تاکسی به عنوان یکی از ارکان اصلی جابجایی در شهرها می تواند به عنوان گزینه اصلی برای اعمال سیاست های هوشمند سازی انتخاب گردد.

وی ادامه داد: تجهیز ناوگان تاکسی رانی به سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه می تواند گام بلندی در راستای کاهش اثرات منفی سفر باتاکسی، نظیر بحث بر سر کرایه تاکسی، توقف های طولانی جهت تبادل کرایه، حذف مشکل پول خرداز چرخه ی سفر و به تبع آن کاهش ترافیک، آلودگی هواو مصرف سوخت باشد.

معاون حمل ونقل شهرداری تبریز به تجربه موفق سیستم‌ های حمل و نقل هوشمند در ناوگان اتوبوسرانی اشاره وتاکید کرد: احساس نیاز به ابزارهایی مشابه در حوزه مدیریت ناوگان تاکسیرانی پررنگ تر از قبل است. به گونه‌ ای که در حال حاضر موجی از درخواست های راه ‌اندازی سامانه ‌های هوشمند تاکسی به راه افتاده است و کمتر کسی است که از قابلیت‌ ها و ویژگی های آن نامطلع باشد ، سامانه هوشمند تاکسی، سامانه ای است که امکان مدیریت ناوگان تاکسی را فراهم می کند؛ چرخه ای که از پرداخت الکترونیکی کرایه تا مکان یابی، موقعیت یابی تاکسی، مسیریابی سفر و حتی اعمال محدودیت های ترافیکی، در نظر گرفتن سرعت مجاز، محدوده تردد در ساعات مختلف شبانه روز، اعمال تعرفه مناسب و کنترل نرخ را شامل می شود وما دراین راستا برای گام نخست تجهیز حمل ونقل عمومی به خصوص تاکسیرانی به سیستمهای پرداخت الکترونیکی را برداشته ایم که امیدواریم موجب رضایتمندی شهروندان وترغیب آنان به استفاده از سیستم های حمل ونقل عمومی باشد  .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز