نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مساجد به برگزاری برنامه های فرهنگی اثرگذار توجه کنند

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۸:۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۵۹۴۵۵
مساجد به برگزاری برنامه های فرهنگی اثرگذار توجه کنند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هئیت امنای مساجد به برگزاری برنامه های فرهنگی اثرگذار توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی مسجد فرشته جنت(کوی فرشته شمالی) با بیان اینکه از زمان پیغمبر گرامی اسلام، مساجد محل رسیدگی به امور دنیوی و اخروی مردم بودند و بر همین اساس باید در حال حاضر نیز علاوه بر کارکردهای این چنینی، امکانات ورزشی،فرهنگی و ... نیز داشته باشند.

 وی با اشاره به هزینه های سرسام آور ازدواج جوانان همچون تالارهای عروسی تصریح کرد: چه اشکالی دارد که در کنار مساجد، سالنی برای برگزاری مراسمات عقد و ازدواج جوانان نیازمند احداث شود؟

وی در همین راستا تصریح کرد: احداث سالن های ویژه عقد و ازدواج در کنار مساجد، باید منحصرا در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد و هیات امنای مساجد، این سالن‌ها را محلی برای کسب درآمد خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد ابراز کرد: نباید چنین باشد که هیات امنای مساجد، به بهانه برهم زدن نظم مسجد توسط کودکان، مانع حضور کودکان و نوجوانان در این مکان مقدس شوند.کودکان و نوجوانان باید در مساجد، احساس شور و ذوق داشته و با مسجد انس بگیرند.

حجت الاسلام آل هاشم با انتقاد از توجه صرف برخی مساجد به برگزاری مراسمات ختم و تعزیه گفت: متاسفانه برخی ها احساس می کنند اگر در یک مسجد؛ روزانه سه مراسم ختم برگزار شود، آن مسجد فعال است در حالی که اصلی ترین شاخصه مساجد فعال، برگزاری برنامه های موثر فرهنگی است.

 لزوم تشویق جوانان موفق در رشته های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و ... و همچنین حضور در منزل این افراد توسط ائمه جماعت مساجد، از دیگر تاکیدات حجت الاسلام آل هاشم در این مراسم بود.

گفتنی است، مسجد فرشته جنت در سه طبقه به متراژ یک هزار و ۷۵۰ مترمربع در خیابان فرشته شمالی توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی این مسجد توسط شهرداری منطقه ۵ تبریز آغاز شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز