معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز :

سالمندان شهروندان ارشد شهر/ تکریم سالمندان از آموزه های روشن فرهنگ اسلامی

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۳:۵۲:۵۸
کد خبر: ۷۵۹۷۱۷
سالمندان شهروندان ارشد شهر/ تکریم سالمندان از آموزه های روشن فرهنگ اسلامی
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در مراسم تکریم مادران سالمند در پارک بانوان شمس تبریزی گفت: سالمندان شهروندان ارشد این شهر هستند و باید مورد احترام تمامی اقشار قرار گیرند، در این زمینه مدیریت شهر وظیفه دارد بستر تحقق وظایف اجتماعی جامعه را فراهم نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: نقش تربیت در بنیان خانواده تکریم و حرمت سالمندان و خردمندان به عنوان بزرگان خانواده و اجتماع است.

وی افزود: سالمندی موهبتی الهی است و فرد با طی کردن مسیر زندگی و انجام مسئولیت های خود به دوران سالمندی رسیده  و تجربیات و گنجینه هایی به دست آورده است که باید سایر افراد جامعه نیز از آن تجربیات بهره ببرند .

حجت الاسلام احمد حمیدی  همچنین گفت:سالمندان سرمایه های ارزشمند زندگی تمامی افراد جامعه  و خیر وبرکت جامعه هستند که این سرچشمه های بی بدیل از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و همچنین حفظ حرمت آنان که جزئی از ارزش های دینی نظام جمهوری اسلامی است به نسل های آینده انتقال یابد.

وی بااشاره به اینکه  آیات و روایات دینی در خصوص احترام به سالمندان بیانگر توجه به جایگاه والای سالمندان است ‎اظهار کرد: توجه به سالمندان که منبع تجربه، دانش و بزرگی هستند، نشانه جامعه سالم است، و جامعه نیز باید از تجارب ارزشمند آنان نهایت استفاده را ببرند.

معاون فرهنگی واجتماعی  شهرداری تبریز از راه اندازی 17  کانون سالمندی درمحلات شهر تبریز با هدف انتقال تجربیات سالمندان به شهروندان  در سال جاری  خبر داد.

   حمیدی ، ارتقای سطح آگاهی و توانایی سالمندان به منظور بهبود بخشیدن به شیوه زندگی و استفاده از توان علمی،تخصصی،آموزشی سالمندان در ارتقای سطح سلامت خود و جامعه را از اهداف راه اندازی کانونهای سالمندی محلات برشمرد .

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم برگزاری مراسم های تکریم سالمندان  در طول سال  از مدیریت فرهنگی شهرداری منطقه یک در راستای برگزاری این  مراسم  تقدیر وتشکر نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز