قانون جنجالی، تنها دامن دو نفر را در آذربایجان شرقی گرفت!

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۲:۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۶۱۹۹۳
قانون جنجالی، تنها دامن دو نفر را در آذربایجان شرقی گرفت!
ششم شهریور ماه سال جاری قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که بیش از هر طیفی بازنشستگان وجوانان را مورد خطاب قرار می داد ، گروهی رفتنی بودند و گروهی انتظار اجرای آن با تمرکز بر هم نسل هایشان را داشتند و دارند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، پس از حرف و حدیث های بسیار در مورد قانونی که نمایندگان مجلس از آن به عنوان راهکاری برای خروج بسیاری از بازنشستگان از سیستم دولتی نام می بردند این قانون به مرحله اجرا درآمد، اما برآوردها از خروج بازنشستگان با آنچه پیش از این گفته می شد همخوانی ندارد.استان آذربایجان شرقی از جمله استان هایی بود که با توجه به انتظارات ایجاد شده  به نظر می رسید با تغییر و تحولات اساسی در بخش های  اصلی مدیریتی و حتی میانی در بحث اجرای قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان روبرو باشد اما بعد از حواشی مختلف و انتشار مطالبی مبنی بر رفتن ده ها نفر تنها دو نفر از مدیران ارشد استانی  و میانی شامل این قانون شدند.

استاندار آذربایجان شرقی با تایید این مطلب به خبرنگار برنا گفت: شامل قانون منبع بکارگیری بازنشستگان می شود.

مجید خدابخش ادامه داد: به محض بررسی های صورت گرفته در خصوص سوابق شغلی و جزئیات قانون جدید در پاسخ به خبرنگاران نیز به صورت شفاف این موضوع را اعلام کردم.

وی همچنین بحث منع به کاری بازنشستگان در سیستم دولتی را موضوع جدیدی ندانست و افزود: پیش از این نیز منبع به کار گیری باز نشستگان در ادرات دولتی اجرا می شد اما برای مدیران استثناهایی قایل بودند که در قانون جدید این استثنا ها به حداقل رسیده است.

خدابخش پایان ماموریت معاون سیاسی خود را نیز تایید کرد و گفت: این قانون در استان ما شامل دو نفر می شود.

گفته می شود 15 استاندار، 11 معاون استاندار، 3 سفیر، 55 معاون وزیر و 15 شهردار شامل این قانون می شوند ،یعنی در کل 99 نفر و در بررسی چهار استان شمالغرب کشور تنها 6 نفر شامل این قانون شده اند این آمار نشان می دهد قانونی که از آن به عنوان ناجی حتی اشتغال نامبرده می شد آنچنان که باید و شاید به انتظارات پاسخ نداد.

ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان که ماه ها و هفته ها در محافل سیاسی و حتی در بین عموم مردم با بحث های داغی همراه بود  و با آمار حتی 4000 نفری نیز مطرح می شد مشخص شد که چند ده نفر افراد باتجربه را از بدنه دولت خارج می کند .

بدون شک تلاش نمایندگان مجلس در تصویب قوانین جامع و به روز قابل تقدیر است  اما باید منتظر ماند و دید در شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشور و ضرورت وحدت و همراهی تمامی گروه های سیاسی در اداره کرد آن چه کسانی بر چند ده کرسی مدیریتی که این قانون شامل می شود می نشینند و آیا جوان گرایی که یکی از مولفه های اصلی اخبار نمایندگان در خصوص تصویب این قانون بود اجرایی می شود یا نه؟

یادداشت: حمیده بردباری

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز