استاندار آذربایجان شرقی:

نمایشگاه کتاب تبریز بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۱:۴۰:۰۷
کد خبر: ۷۶۷۲۲۸
نمایشگاه کتاب تبریز بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صبغه تاریخی آذربایجان و تبریز در حوزه کتاب و چاپ، گفت: نمایشگاه‌های کتاب می‌توانند بهترین فرصت را برای خواندن کتاب و افزایش سرانه مطالعه فراهم کنند و باید از فرصت برپایی چنین نمایشگاه‌هایی برای ترویج کتاب‌خوانی در جامعه استفاده کرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آئین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، افزود: حضور ٩٠٠ ناشر در طول یک هفته در نمایشگاه کتاب تبریز، رویداد بزرگ و اتفاق مبارکی برای استان محسوب می‌شود و اینکه سال گذشته ٨٠٠ هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند، نشان دهنده اقبال خانواده‌ها و عموم مردم از نمایشگاه است.

وی افزود: اگر فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه کم‌رنگ شود به تبع آن از رسانه‌های مکتوب استقبال کمی انجام می‌گیرد و این امر  باعث گسترش شایعات در جامعه و  بروز معضلاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نذر کتاب یکی از مواردی است که باید در جوامع جدی گرفته شود، عنوان کرد: با توجه به خیرین خوشنامی که در استان وجود دارد، آذربایجان‌شرقی می‌تواند در زمینه گسترش فرهنگ نذر کتاب پیشگام باشد.

استاندار آذربایجان ‌شرقی، تاکید کرد: اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز بتواند تنها چند دقیقه میانگین سرانه مطالعه مردم را افزایش دهد، کار ارزشمندی است و با توجه به اقبال مردم به فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، جدی گرفته شدن نشر دیجیتال در کنار نشر سنتی در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز شایسته تقدیر است.

خدابخش اظهار کرد: تبریز شهری است که اولین چاپخانه ایران در این شهر تاسیس شده و کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین ابداعات بشری از طریق تبریز در سطح کشور گسترش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کانال های تلویزیونی، فضای مجازی، اینترنت و ماهواره فرصت خواندن کتاب را کاهش می دهد، گفت: در کنار نشر دیجیتالی کتاب باید به چاپ کتاب های کاغذی اهتمام و توجه شود.

وی ضمن دعوت از تمام خانواده‌ها و عموم شهروندان برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، اظهار امیدواری کرد که با اختصاص ردیف بودجه مناسب برای نمایشگاه کتاب تبریز، بتوانیم در سال‌های آتی حضور ناشران بیشتری را در این رویداد فرهنگی شاهد باشیم

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از روز یکشنبه 29 مهر تا 4 آبان در نمایشگاه بین‌المللی تبریز پذیرای علاقه‌مندان کتاب خواهد بود.

در این دوره از نمایشگاه کتاب تبریز، ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب، ۱۵۰ ناشر خارجی از 20 کشور دنیا با ۳۳ هزار عنوان کتاب و ۳۰ ناشر رسانه های دیجیتال شرکت دارند.

 

 

نظر شما