مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

نمایشگاه کتاب تبریز جشن بزرگ فرهنگی شمالغرب کشور است

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۸:۴۲:۲۹
کد خبر: ۷۶۷۳۷۲
نمایشگاه کتاب تبریز جشن بزرگ فرهنگی شمالغرب کشور است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، این نمایشگاه را جشن بزرگ فرهنگی در شمالغرب کشور عنوان کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، "محمد محمدپور " در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه شمالغرب کشور است و هر ساله در این ایام، نگاه مردم منطقه به این رویداد بزرگ معطوف می شود.

وی تصریح کرد: این انتظار و مطالبه به حق، از تعالی فکر و اندیشه مردمان این منطقه سرچمشه می گیرد و تاریخ گهربار منطقه، ما را به این سمت سوق می‌دهد که طلایه‌دار حرکت‌های مهم و تاثیرگذار فرهنگی باشیم.

محمدپور، فرهنگ و هنر را سرمایه زاینده و ثروتی که خودتولید است، دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم رشد این نهال را سرعت ببخشیم، می‌توانیم به این حوزه به عنوان یک منبع پایان ناپذیر برای اقتصاد کشور امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد، سیاست و روابط بین الملل ایران باید متکی به حوزه فرهنگ باشد و بر همین اساس امیدواریم که روزی کالاهای فرهنگی ما جایگزین نفت در اقتصاد کشور شود.

محمدپور در ادامه گفت: تبریز به واسطه همین پیشینه افتخار آمیز به عنوان پایتخت گردشگری کشور های اسلامی انتخاب شده است و امسال با توجه به رویداد تبریز ٢٠١٨ ، نمایشگاه کتاب ابعاد ویژه ای به خود گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تجربه های گذشته باعث شده است که بتوانیم نمایشگاه شانزدهم را به مراتب بهتر برنامه‌ریزی و اجرا کنیم، تاکید کرد: سال گذشته بیش از ٨٠٠ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تبریز دیدن کرده اند و میزان فروش سال گذشته ٦ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان بوده است.

محمدپور افزود: امسال ٩٠٠ ناشر داخلی با ١٥٠ هزار عنوان و یک میلیون و ٥٠٠ نسخه کتاب در بخش داخلی، ١٥٠ ناشر از ٢٠ کشور جهان با ٣٣ هزار عنوان کتاب و ٣٠ ناشر رسانه های دیجیتال در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: در نمایشگاه شانزدهم ٢٥ هزار متر مربع سالن مسقف در اختیار ناشران و برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب تبریز قرار گرفته است.

محمدپور عنوان کرد: علاوه بر حضور ناشران، برنامه های متنوعی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد و به همین دلیل می توان نمایشگاه کتاب را به عنوان یک جشن بزرگ فرهنگی در تبریز عنوان کرد.

وی در پایان گفت: کمک و یاری استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پیگیر این موضوع بوده اند، در برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه کتاب تاثیزگذار بود و از تمام کسانی که در برگزاری نمایشگاه سهم به سزایی داشتند قدردانی می‌کنم.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از ٢٩ مهر لغایت ٤ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان می توانند هر روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

نظر شما