استاندار آذربایجان شرقی:

تخصیص اعتبار برای تکمیل مرکز ماده ۱۶/ مرکز ماده ۱۶ بانوان راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۳:۱۳:۲۰
کد خبر: ۷۶۷۷۲۷
تخصیص اعتبار برای تکمیل مرکز ماده ۱۶/ مرکز ماده ۱۶ بانوان راه‌اندازی می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد مرکز نگهداری و درمان بانوان گرفتار در بند اعتیاد، گفت: این مرکز در کنار مرکز نگهداری ماده 16 آقایان برای نگهداری و درمان زنان معتاد استان در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه جهت تکمیل مرکز ماده ۱۶، اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است، گفت: مقرر شده تسهیلات چهار درصدی برای افرادی که در آن مجموعه مشغول تولید و کارآفرینی هستند، تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه سن اعتیاد کاهش یافته و در بین زنان نیز در حال افزایش است، ادامه داد: برای پیشگیری از اعتیاد باید دلایل اجتماعی، روانی و اقتصادی آن مورد توجه قرار گرفته و کار کارشناسی و علمی در این خصوص انجام شود.

خدابخش گفت: باید به این سوال که" چرا افراد دچار اعتیاد می شوند" بسیار بپردازیم و با تکیه بر پژوهش و علم پاسخ مناسبی برای آن بیابیم، چرا که در آن صورت اعتیاد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افراد به دلایل مختلف مواد مخدر مصرف می‌کنند، تاکید کرد: افراد از اقشار مختلف درگیر اعتیاد هستند، اگر دلایل اصلی مصرف مواد مخدر  را پیدا نکنیم، همچنان در بحث پیشگیری با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: در بین اقشار مختلف جامعه، گرفتار در بند اعتیاد وجود دارد و اعتیاد مختص طبقه و قشر خاصی از جامعه نیست و ضروری است به درستی دلایل آن ریشه یابی شده و راه حل ارائه شود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از اقدامات ارزشمند دستگاه‌های اجرایی استان در جهت کشف و مبارزه با مواد مخدر، افزود: تمامی ارگان‌ها برای ریشه کنی و جلوگیری از توزیع و برخورد با قاچاق مواد مخدر،  همکاری‌های مشترکی انجام داده اند.

  

 

نظر شما
پرونده ویژه