گام اول برای تأسیس بانک خصوصی توسعه آذربایجان باتدبیر استاندار؛

نخستین بانک منطقه‌ای خصوصی در آذربایجان شرقی تأسیس می‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۹:۰۳:۲۰
کد خبر: ۷۶۸۸۴۵
نخستین بانک منطقه‌ای خصوصی در آذربایجان شرقی تأسیس می‌شود
طی جلسه‌ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان اقدامات اولیه به‌منظور تأسیس بانک منطقه‌ای خصوصی در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه، با تأکید بر اهمیت و ضرورت این اقدام، مشارکت فعالین برگزیده استان که دارای اعتبار و منزلت ویژه‌ای حتی در سطح ملی هستند را از نقاط قوت ایجاد بانک توسعه آذربایجان و ضامن اعتماد مردم و موفقیت آن در جذب منابع مالی برشمردند.

مجید خدابخش با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی استان آذربایجان شرقی گفت: این اقدام باید پیش‌ازاین به نتیجه می‌رسید اما هنوز دیر نیست و باید با همراهی تمامی فعالان اقتصادی این مهم پیگیری و عملیاتی شود.

وی با اشاره به تصویب شروع اقدامات برای تأسیس بانک توسعه آذربایجان و تکمیل فرم‌های مشارکت و میزان مشارکت مالی توسط مؤسسین متقاضی گفت: امروز آغاز این اقدام ماندگار است و امیدواریم با حضور پررنگ بخش فعالان اقتصادی استان این بانک به‌صورت کاملاً خصوصی و با حمایت تمامی نهادهای متولی و  نمایندگان مجلس به نتیجه برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این نشست  هدف از ایجاد بانک خصوص توسعه آذربایجان را ایجاد نهاد مالی پشتیبان برای توسعه استان و تسهیل دسترسی فعالین اقتصادی استان به منابع مالی بخصوص در سرمایه‌گذاری کلان عنوان کرد.

علی جهانگیری خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه در حال حاضر اختیار اقدام و تصمیم‌گیری در اعطای تسهیلات کلان در تمامی بانک‌های فعال در ستاد مرکزی آن‌ها و تهران متمرکز هست، اخذ تسهیلات کلان برای سرمایه‌گذاران استانی مشکل و زمان‌بر است؛ ازاین‌رو با ایجاد بانک توسعه آذربایجان و استقرار ستاد آن در استان ضمن رفع این مشکلات می‌توان منابع مالی موجود را در توسعه اقتصادی استان بکار گرفت.

وی گفت: با ایجاد این بانک تجهیز منابع و مدیریت سپرده‌های کوچه به‌صورت منطقه‌ای ممکن شده و شاهد هدایت آن‌ها به بخش‌های تولیدی کوچک  خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز