جانشین مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی خبر داد:

ثبت‌نام ۱۵۰۰ طرح در ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۱۴:۲۱:۱۳
کد خبر: ۷۶۹۹۹۵
ثبت‌نام ۱۵۰۰ طرح در ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی
جانشین مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، از ثبت‌نام 1500طرح فناورانه در ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX2018 خبر داد و گفت: ثبت‌نام برای شرکت در این رویداد فناورانه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اکبر فرزین مقدم در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: امسال تا به این لحظه شاهد افزایش 17 درصدی ثبت‌نام‌ها هستیم و امیدواریم این رقم طی روزهای آتی افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به استقبال گسترده از بخش‌های تخصصی این نمایشگاه توسط فناوران و شرکت‌های متقاضی فناوری گفت: این نمایشگاه در سه بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و معرفی نیازهای فناورانه برگزار می‌شود و در کنار این موضوع بخش جشنواره نیز پیش بینی شده است که تا به این لحظه نزدیک به 282 طرح برای حضور در بخش جشنواره ثبت نام کرده اند.

فرزین مقدم با اشاره به نگاه بین‌المللی این رویداد بزرگ فناورانی گفت: امسال 15  طرح خارجی در این نمایشگاه حضور دارند که این این تعداد شش طرح از کشور چین، سه طرح از کشور ترکیه، سه طرح از مالی، دو طرح از جمهوری آذربایجان و سه طرح از سوئیس ارائه‌شده است که در زون تخصصی کشورهای خارجی مستقر می‌شوند.

دبیر اجرایی ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX2018، خاطرنشان کرد: امسال  هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه رویدادهای مهمی در حوزه فناوری در استان اتفاق می‌افتد که می‌توان به اولین جشنواره ایده تا کسب‌وکار، اولین جشنواره شهر خلاق، اولین نمایشگاه فروش محصولات دانش‌بنیان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و برگزاری نشست‌ها تخصصی اشاره کرد.

وی با اشاره به مزایای حضور شرکت‌های فناور و متخصصین حوزه‌های مختلف فناوری در این  نمایشگاه و جشنواره، گفت: آشنایی با نهادها و صندوق‌های حمایتی و فرآیند دانش‌بنیان شدن، امکان معرفی و عرضه طرح یا محصول فناورانه به جامعه و بازار هدف، اخذ مشاوره از طریق ارتباط و تعامل با نهادها و صندوق‌های حمایتی حاضر در نمایشگاه و جشنواره، تکمیل و توسعه فرآیند تجاری‌سازی طرح از طریق تعامل و ارتباط با نهادهای تخصصی و حمایتی و کسب تجربه و اخذ ایده و الگوهای جدید و نوآورانه توسط فناوران ازجمله مزایای حضور فناوران در این جشنواره و نمایشگاه است.

وی با تأکید بر نقش رسانه‌های جمعی در پیشبرد اهداف این نمایشگاه در امر فرهنگ‌سازی خاطرنشان کرد: انتظار داریم رسانه های جمعی برای تحقق اهداف کلان این نمایشگاه که با نگاه ویژه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان است ما را در فرهنگ‌سازی این امر همراهی کنند.

گفتنی است ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی 10 تا 14 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

 

نظر شما