انتقاد استاندار آذربایجان شرقی از عدم تخصیص بودجه احیای دریاچه ارومیه

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۷:۴۹:۳۳
کد خبر: ۷۷۰۶۷۹
انتقاد استاندار آذربایجان شرقی از عدم تخصیص بودجه احیای دریاچه ارومیه
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در سه سال گذشته، کمتر از 50 درصد بوده است، افزود: مقرر شده است که 120 میلیون متر مکعب آب از محل اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تبریز وارد پیکره این دریاچه شود، ولی این پروژه نیز با کمبود بودجه مواجه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه جزو اولویت‌های کاری ماست، اظهار کرد: با خشک شدن دریاچه ارومیه نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در معرض تهدید قرار می‌گیرند و تبریز هم یکی از شهرهای در معرض خطر است.

وی با بیان اینکه جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه برای توجیه جامعه هدف پیرامون این دریاچه برگزار می‌شود، گفت: برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه 27 راهکار شده است که همزمان باید اجرایی شوند.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احیای دریاچه ارومیه، افزود: در حوضه آبریز دریاچه ارومیه احداث یا آبگیری برخی از سدها متوقف و حدود سه هزار و 500 چاه غیرمجاز مسدود شده است.

 

وی افزود: آبیاری قطره‌ای و تحت فشار زمین‌های کشاورزی نیز مصرف آب را کاهش نداده بلکه افزایش زمین‌های زیرکشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را به دنبال داشته است.

 

خدابخش با تاکید بر این‌که روستاییان و کشاورزان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه باید متوجه موضوع خشک شدن دریاچه شوند، گفت: با خشکی دریاچه، زندگی روستاییان و دامداران تحت تاثیر قرار می‌گیرد و اگر معیشت جایگزین برای آن‌ها تعریف نکنیم با زور هم‌ نمی‌توانیم در جهت تحقق اهداف حوزه فرهنگی و اجتماعی گامی برداریم.

 

استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای روستاییان و مناطق محروم خبر داد و گفت: اگر در این مناطق پروژه‌های معیشت جایگزین، معرفی شود، می‌توانیم روستاییان را از لحاظ مالی تامین کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز