قائم مقام مدیرعامل منطقه آزاد ارس

نمایشگاه ربع رشیدی برای صاحبان ایده روحیه بخش است/ صندوق پژوهش و فناوری در ارس ایجاد می‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۹:۰۹:۰۸
کد خبر: ۷۷۱۶۴۲
نمایشگاه ربع رشیدی برای صاحبان ایده روحیه بخش است/ صندوق پژوهش و فناوری در ارس ایجاد می‌شود
قائم مقام مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان اینکه نمایشگاه ربع رشیدی برای صاحبان ایده روحیه بخش است، اظهار کرد: امیدوارم وحدت بین سرمایه‌گذاران و صاحب دانش باعث تبدیل تکنولوژی به صادرات و تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، صفر شاسفند در بازدید از ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: امیدوارم این نمایشگاه در راستای اهداف خود که ارتباط نخبگان و صاحبان ایده با صنعتگران و سرمایه‌گذاران است، موفق شود. ضرورت دارد در قالب چنین نمایشگاه‌هایی دانش و ایده به فناوری و تکنولوژی تبدیل شود و سپس این فناوری با تجاری‌سازی بستر را برای کسب و کار جدید فراهم کند.

شاسفند با بیان اینکه منطقه آزاد ارس به همراه 10 شرکت فناور در ششمین دوره نمایشگاه ربع رشیدی حضور یافته است، بیان کرد: سال گذشته سه شرکت منطقه آزاد ارس موفق به کسب جوایز شدند که امیدوارم امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری استارتاپ برای جذب گردشگر و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دیدگاه مدیریت ارس است که بر این اساس شورای پژوهش و فناور در ارس تشکیل شده و برای حمایت مالی و معنوی به صورت تسهیلات و سرمایه‌گذاری ریسک پذیر با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، سازمان منطقه آزاد ارس، پارک علم و فناوری استان و بخش خصوصی صندوق پژوهش و فناوری در ارس با طی مراحل قانونی ایجاد می‌شود.

 

پریسا بهلولی - مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: مرکز رشد واحدهای فناور ارس با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فروردین ماه امسال موافقت نامه اصولی را از وزارت علوم دریافت کرده و تاکنون در سه مرحله 14 شرکت از بین 50 طرح ارائه شده، توسط مرکز رشد واحدهای فناور ارس پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: حمایت مالی، زیرساخت‌هایی نظیر دفتر کار و کارگاه‌های صنعتی با تخفیف 50 درصد، تخفیف 30 درصدی برای شرکت دانش بنیان در خرید زمین، تخفیف در عوارض شهری و مجوز فعالیت اقتصادی، تبلیغات محیطی رایگان و ... نحوه‌ی حمایت ارس از شرکت‌های دانش بنیان و فناور است؛ چرا که چشم انداز ما تبدیل ارس به هاب تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش بنیان بوده و با ابلاغ وزارت علوم، مرکز تعاملات بین المللی پارک‌های علم و فناوری کل کشور جهت صادرات محصولات دانش بنیان در ارس مستقر شده است.

ششمین نمایشگاه نوآوری  و فناوری ربع رشیدی RINOTEX2018 از 10 تا 14 آبان ماه از ساعت 15 تا 21  در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برای بازدید علاقمندان دایر است.

 

نظر شما