معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مولفه‌های اقتصادی و فناوری در سیاست‌های توسعه تکنولوژی به تنهایی موثر نیست

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۲:۰۰:۳۷
کد خبر: ۷۷۳۱۱۵
مولفه‌های اقتصادی و فناوری در سیاست‌های توسعه تکنولوژی به تنهایی موثر نیست
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به کارگیری مولفه‌های اقتصادی و فناوری در سیاست‌های توسعه تکنولوژی و ایجاد اکوسیستم توسعه نوآوری‌ها به تنهایی موثر نبوده و باید در کنار آن نیز توجه به مولفه‌های فرهنگی و اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  سلیمان پاک‌‌سرشت در اختتامیه ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، با بیان این‌که در دنیای امروز نمی‌توان پذیرفت که کارهای نوآورانه و فناورانه تنها از طریق استعداد ذاتی و براساس یک قانون ساده عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد، گفت: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها مهم بوده ولی چندان کافی نیست؛ چراکه این تکنولوژی ها در زندگی ما به چشم نمی‌خورد.

وی با بیان این‌که امروزه پذیرش تکنولوژی و نوآوری در دنیا فرآیند سخت و پیچیده‌ای است و تغییراتی را به دنبال دارد، بیان کرد: اصولاً تغییراتی که به دنبال تکنولوژی ها به وجود می‌آید وسیع بوده و موانع و مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که تکنولوژی به دو دسته نرم و سخت تبدیل می‌شود، افزود: علی‌رغم این‌که می‌دانیم تکنولوژی تغییر و تحولاتی را در جامعه به دنبال داشته و ارزش افزوده ایجاد می‌کند، ولی چندان جایگاه مناسبی ندارد؛ از این رو حل این موضوع باید از طریق تکنولوژی نرم انجام گیرد.

پاک‌سرشت با بیان این‌که تکنولوژی با منافع عده‌ای تعارض دارد، عنوان کرد: محیط نهادی پذیرش نوآوری‌ها، میانگین مهارتی جامعه بوده و نداشتن این مهارت به معنی مشکل داشتن در حوزه پذیرش و نوآوری است.

وی تصریح کرد:  برای این‌که نوآوری داشته باشیم باید چالش‌های موجود در راستای  پذیرش نوآوری‌ و فناوری‌های جدید حل شود.

 

نظر شما