معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید:

ضرورت تسهیل فرایند امهال وام زلزله زدگان منطقه ارسباران

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۲:۳۹:۴۲
کد خبر: ۷۷۴۰۵۸
ضرورت تسهیل فرایند امهال وام زلزله زدگان منطقه ارسباران
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در خصوص امهال وام زلزله زدگان منطقه ارسباران خواستار تسهیل فرایند های منتهی به اجرای این مصوبه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آ ذربایجان شرقی، جواد رحمتی در نشستی با حضور نمایندگان مجلس و روسای بانک‌های استان گفت: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران، مقررشده است  اصل تسهیلات اخذشده توسط خسارت‌دیدگان ناشی از زلزله منطقه ارسباران(شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس) در استان آذربایجان شرقی به مبلغ 5950 میلیارد و 592 میلیون ریال به مدت دو سال امهال شود.

وی ضمن تقدیر از پیگیری نمایندگان مجلس در این خصوص گفت: طی جلساتی که با حضور افراد ذی‌ربط در این خصوص تشکیل‌شده است نمایندگان مجلس به‌حق پیگیری‌های موردنیاز را انجام داده‌اند اما از سوی برخی از بانک‌ها انتظار همراهی بیش از گذشته را خواستاریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از دغدغه‌های روسای بانک‌ها در رابطه با تضمین‌های بانکی موردنیاز گفت: بر اساس این مصوبه آمده است که  بر مبنای اعلام بانک مرکزی سود و جرایم دیرکرد آن نیز توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور در بودجه سنواتی تأمین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این اولین بار نیست که موضوع امهال مربوط به خسارات مطرح می‌شود چراکه در این رابطه قانون به‌صورت شفاف وجود دارد و انتظار داریم در رابطه با ابلاغ فوق نیز بانک‌ها با سرعت عمل بیشتری اقدام کنند.

 

 

نظر شما