معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

اعطای تسهیلات اشتغال باید مبتنی بر برنامه توسعه استان باشد/ ضرورت تمرکززدایی در بخش های اقتصادی

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۹:۴۹:۴۳
کد خبر: ۷۷۷۱۷۸
اعطای تسهیلات اشتغال باید مبتنی بر برنامه توسعه استان باشد/ ضرورت تمرکززدایی در بخش های اقتصادی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به‌ضرورت نگاه دقیق کارشناسی در بحث رسته‌های تعیین‌شده برای ایجاد اشتغال و اعطای تسهیلات در قالب این رسته‌ها گفت: برنامه توسعه استان باید در برنامه‌های اجرایی مدنظر قرار گیرد ازاین‌رو اعطای تسهیلات اشتغال نیز باید مبتنی بر این برنامه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و توانمندسازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال نه‌تنها دغدغه مدیران ارشد استانی بلکه دغدغه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است ازاین‌رو انتظار داریم نمایندگان مجلس  با تصویب قوانینی دست استان‌ها در این مباحث باز بگذارند.

وی با تأکید بر ضرورت تمرکززدایی در بخش‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن زمان محدود برای اعطای تسهیلات باعث رقابت نادرست در بین استان‌ها می‌شود ازاین‌رو در این بخش نیازمند ورود جدی نمایندگان مجلس در بحث اعطای این تسهیلات هستیم تا دست استان‌ها را در این خصوص بازتر بگذارند.

جهانگیری،  با اشاره به اینکه زمان پاسخ به استعلامات صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان کاهش‌یافته است، اظهار داشت: روند و زمان پاسخ به استعلام نسبت به گذشته تسهیل شده ولی بازهم باید با کاهش زمان پاسخ به استعلامات، موانع سرمایه‌گذاری برطرف شود.

وی از ارتقای چشمگیر رتبه «بهبود فضای کسب‌وکار» در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: فضای کسب‌وکار استان در زمستان گذشته در رتبه 23 بود که در انتهای تابستان امسال به رتبه اول رسیدیم که نشان از اثربخشی فعالیت‌های رفع موانع سرمایه‌گذاری و اشتغال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز