سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

راهکارهای عملی اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان هرچه سریع‌تر مشخص شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۳:۲۰:۵۹
کد خبر: ۷۷۸۲۷۲
راهکارهای عملی اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان هرچه سریع‌تر مشخص شود
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری یکی از اولویت‌های مهم استان است، گفت: روند اجرای این طرح رضایت‌بخش نیست و هرچه سریع‌تر باید راهکارهای عملی اجرای آن متناسب با بافت هر یک از مناطق هدف مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، به مصوبه این ستاد مبنی بر شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و با انتقاد از عدم همکاری دستگاه‌ها در این خصوص، گفت: سامانه جامعی که حاوی اطلاعات املاک و دارایی‌های دستگاه‌ها باشد موجود نیست.

وی افزود: البته زمین، بخشی از نیازمندی‌های طرح بازآفرینی شهری است و این طرح نباید به خاطر این موضوع متوقف شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید تعریف درستی از بازآفرینی شهری داشته باشیم، افزود: ایجاد زیرساخت‌ها، زیباسازی، ایجاد فضاهای عمومی و آموزشی و سایر مسائل باید یک‌جا در این طرح پیش‌بینی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه جابه‌جایی ساکنان در برخی از مناطق به لحاظ اجتماعی ممکن نیست، افزود:حفظ بافت جمعیتی در این مناطق باید مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری اجرای طرح بازآفرینی باید متناسب با هر منطقه، انعطاف‌پذیر باشد، اظهار داشت: نیازمندی‌ها، اقدامات و دستگاه‌های متولی اجرای این طرح متناسب با شرایط و بافت هر منطقه باید مشخص شده و پروژه‌های عملیاتی برای آن تعریف شود.

در این نشست موضوع انتقال زمین‌های دولتی به شرکت بازآفرینی شهری، اعتبارات طرح بازآفرینی شهری و روند اجرای پروژه 13 هکتاری یوسف‌آباد تبریز و زمین‌های قابل احداث برای جابه‌جایی ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز